تلاش برای برگزار نشدن همه پرسی جدایی کاتالونیا

تلاش برای برگزار نشدن همه پرسی جدایی کاتالونیا
چهارشنبه 5 مهر 1396 - 01:05

نیروهای امنیتی اسپانیا روز سه شنبه تلاش های خود را برای خنثی کردن مراکز رای گیری همه پرسی کاتالونیا آغاز کردند.

 

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بارسلون، تنش ها بین دولت جدایی طلب کاتالونیا و مادرید پنج روز مانده به رای گیری اول اکتبر به شکلی فزاینده خود را در حوزه های تدارکات و اعلام مواضع بین المللی نشان می دهد.

دادستان عالی کاتالونیا اواخر روز دوشنبه به پلیس محلی این ایالت دستور داد دستاندرکاران و محل های برگزاری همه پرسی جدایی در روز یکشنبه را شناسایی کند.

سخنگوی پلیس کاتالونیا گفت دستور دادستان به ما ابلاغ شده است و به شکل کامل اجرایی خواهد شد. وزیر کشور اسپانیا به منظور اطمینان از همکاری پلیس منطقه کاتالونیا، شخصا نظارت بر عملکرد پلیس را بر عهده گرفت.

به نظر می رسد دادستان کاتالونیا با صدور دستور شناسایی مراکز رای گیری تلاش دارد از رسیدن اقلام مورد نیاز برگزاری همه پرسی به این مراکز جلوگیری کند و به این ترتیب مانع برگزاری آن شود.

کمیسیون انتخابات کاتالونیا نیز پس از آنکه دادگاه قانون اساسی اسپانیا تهدید کرد هر یک از اعضای آن را روزانه تا دوازده هزار دلار جریمه خواهد کرد، استعفا داد.

پلیس تا کنون ده میلیون برگه رای را توقیف و 59 وبسایت ارائه اطلاعات مربوط به همه پرسی را نیز مسدود کرده است. 85 وبسایت دیگر نیز در فرآیند مسدود شدن قرار دارند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها