نشست اندیشکده آمریکایی برای مقابله با نفوذ ایران!

نشست اندیشکده آمریکایی برای مقابله با نفوذ ایران!
پنج‌شنبه 6 مهر 1396 - 06:13

اندیشکده هادسون آمریکا نشستی را با موضوع مقابله با نفوذ رو به رشد ایران در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) برگزار می کند.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه اینترنتی اندیشکده هادسون، این اندیشکده  قصد دارد در روز 29 سپتامبر نشستی را با عنوان "تئوری پل سرزمین؛ راهکارهای مقابله با نفوذ روبه رشد ایران در منطقه غرب آسیا" برگزار کند.

در یادداشت منتشر شده از سوی این اندیشکده درباره نشست مورد نظر ادعا شده است: تهدید ناشی از تئوری پل سرزمینی ایران از طریق عراق و سوریه که شامل نفوذ تثبیت شده و حضور فیزیکی می باشد امروزه به یک واقعیت تبدیل شده و هدف ایران برای استیلای منطقه ای، به عنوان برنامه ای راهبردی که در بیش از سه دهه گذشته در حال شکل گیری بوده در حال حاضر به ثمر رسیده و ایران با استفاده از چنین مسیری می تواند حمایت لجستیکی و عملیاتی خود از حزب الله لبنان و سایر نیروهای نیابتی تحت کنترل سپاه پاسداران را عملی کند.

حال سئوال اینجاست که آیا امکان ایجاد اختلال در این مسیر وجود دارد و آیا می توان این ایجاد اختلال را بدون دامن زدن به درگیری بیشتر در منطقه صورت داد؟ با هدف پاسخ به این سئوال، اندیشکده هادسون، نشستی را برای ارزیابی این موضوع و دیگر عناصر حضور راهبردی ایران در منطقه برگزار خواهد کرد.

 قرار است مایکل پرگنت، هیلل فرادکین و لی اسمیت، از اعضای این اندیشکده درکنار ایلان برمن از شورای سیاست خارجی آمریکا در این نشست حضور یافته و وضعیت در حال تغییر در منطقه غرب آسیا و پاسخ مناسب آمریکا به این تغییر را به بحث بگذارند. این رویداد که در حدود ساعت 12 روز جمعه 29 سپتامبر آغاز خواهد شد، بطور زنده از پایگاه اینترنتی اندیشکده هادسون پخش شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها