سرلشکر باقری در نشست خبری مشترک با رییس ستاد ارتش ترکیه:

ایران و ترکیه همکاری‌های نظامی خود را گسترش می‌دهند/ اخذ «تصمیمات مهم» برای مقابله با تروریسم در منطقه

ایران و ترکیه همکاری‌های نظامی خود را گسترش می‌دهند/ اخذ «تصمیمات مهم» برای مقابله با تروریسم در منطقه
دوشنبه 10 مهر 1396 - 12:29

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای نظامی ایران و ترکیه از این به بعد همکاری‌های گسترده‌تری در حوزه آموزشی و حضور در رزمایش‌های یکدیگر و تامین امنیت مرزها خواهند داشت.

العالم _ ایران / سیاسی

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از گفت‌وگو و دیدار با ژنرال حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه در جمع خبرنگاران گفت: سفر هیات ترکیه‌ای در ادامه سفر اینجانب به ترکیه بود که امیدواریم موجب تقویت امنیت دو کشور شود.

وی افزود:‌ در این دیدار در مورد تهدیدات مشترک دو کشور و موضوعات مختلف منطقه گفت‌وگو کردیم؛ از جمله همه‌پرسی کردستان عراق که هر دو کشور مواضع یکسانی مبنی بر تاکید بر یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق و عدم قبول انجام این همه‌پرسی داشتند.

باقری تاکید کرد: همچنین در مورد توفیقاتی که ارتش عراق و سوریه در مقابله با داعش و تکفیری‌ها و آزادی سرزمین‌شان داشتند گفت‌وگو کردیم و بر کمک دو کشور منطقه بر تامین امنیت و آرامش این کشورها تاکید کردیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همچنین درمورد مقابله با تروریسم در منطقه و امنیت مرزهای مشترک مذاکره و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

باقری ادامه داد: ما در مورد همکاری نیروهای مسلح دو کشور و سایر کشورهای مسلمان برای کمک به مردم میانمار و اینکه این اتفاقات در کشورهای اسلامی تکرار نشود مذاکره کردیم.

وی افزود: نیروهای مسلح دو کشور از این به بعد همکاری‌های گسترده‌تری در حوزه آموزشی و حضور در رزمایش‌های یکدیگر و تامین امنیت مرزها خواهند داشت.

باقری در پایان اظهار داشت: با حضور آقای اردوغان در ایران این همکاری‌ها بیشتر می‌شود.

ژنرال حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه پس از دیدار و گفت‌‌وگو با سردار سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در جمع خبرنگاران گفت: ایران و ترکیه سابقه دوستی و برادری تاریخی و دیرینه دارند و در چارچوب این اشتراکات و حساسیت منطقه به طور متقابل همکاری و هماهنگی انجام می‌دهیم.

وی افزود: علاوه بر همکاری سیاسی و اقتصادی سعی می‌کنیم روابط و همکاری نظامی دو کشور را نیز گسترش دهیم؛ مخصوصا در آینده و در راستای مقابله با تروریسم و تامین امنیت مرزی به توافق رسیدیم.

رئیس ستاد ارتش ترکیه در پایان اظهار امیدواری کرد: برای گسترش همکاری‌های نظامی این دیدارها ادامه یابد.

پربیننده ترین خبرها