افسر انگلیسی: شاهد نوعی توحش درتاریخ آمریکا هستیم

افسر انگلیسی: شاهد نوعی توحش درتاریخ آمریکا هستیم
سه شنبه 11 مهر 1396 - 03:46

افسر پیشین پلیس لندن با بیان اینکه تغییر نیافتن نظر سیاستمداران آمریکایی برای وضع قوانین جدید در باره سلاح نتیجه ارتباط جریانی سیاسی با انجمن ملی سلاح بوده است، گفت: ما شاهد نوعی توحش در تاریخ آمریکا هستیم.

" راجری گری " افسر پیشین پلیس لندن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: عامل تیراندازی لاس وگاس به خوبی با محل آشنایی داشته است.
وی افزود: آنچه  آزار دهنده است این است که سلاح های آتشین در دسترس همگان قرار دارد. من با قدری مطالعه و بررسی امروز صبح به این موضوع رسیدم که نظارت قابل توجهی بر روی مجوزهای سلاح در آمریکا وجود ندارد. سلاح های آتشین به قیمت ارزان در دسترس همگان قرار دارد و شما می توانید هرگونه مهماتی را در اختیار داشته باشید و نظارتی بر این موضوع وجود ندارد. آنچه  اکنون شاهد آن هستیم از بین رفتن جان انسان ها است. مالکیت سلاح موضوعی است که انجمن ملی سلاح  در آمریکا از آن حمایت می کند و هزینه این حمایت را انسانها با جان خود می پردازند. من موضوع حفاظت از خود  و خانه خود را با استفاده از سلاح درک می کنم اما باید نوع سلاح هم تعریف شود و نمی تواند بهانه ای برای وجود این همه سلاح متنوع در بازار وجود داشته باشد.
گری در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: آیا تیراندازی لاس وگاس می تواند سبب تغییر نظر سیاستمداران آمریکایی برای ایجاد قوانین جدید در باره سلاح شود،گفت: در گذشته شاهد این موضوع نبوده ایم.به نظر می رسد که این موضوع به خاطر ارتباط جریانی سیاسی با انجمن ملی سلاح بوده است. ما نباید به گذشته بازگردیم. ما شاهد نوعی توحش در تاریخ آمریکا هستیم. ما در حال حاضر شاهد تنوع قابل توجه در تسلیحات هستیم. ما باید ببینیم که هزینه این موضوع را مردم می پردازند. ما شاهد از دست رفتن جان مردم هستیم و این مایه تاسف است.
وی درباره عامل تیراندازی یادآور شد: در بسیاری از هتل ها در آمریکا امکان باز کردن پنجره به خاطر خودکشی احتمالی افراد وجود ندارد اما تصور می کنم که فرد عامل تیراندازی لاس وگاس با هتل آشنایی داشته  و  توانسته است که مکان خوبی را برای تیراندازی خود پیدا کند.
حمله مسلحانه یکشنبه شب فردی مسلح به جمعیتی که برای شرکت در جشنواره موسیقی در شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا گردآمده بودند دستکم 59 قربانی گرفت، مرگبارترین حادثه تیراندازی و کشتار گروهی در تاریخ ایالات متحده از پایان جنگ دوم جهانی تاکنون به شمار می رود.
دراین حمله 527 نفر مجروح شدند که حال تعدادی از آنان وخیم گزارش شده است.
مقام های آمریکایی می گویند عامل حمله بعد از ارتکاب جنایت خودکشی کرد.

 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها