عامل کشتار لاس وگاس، هر ثانیه چند گلوله شلیک کرد؟

عامل کشتار لاس وگاس، هر ثانیه چند گلوله شلیک کرد؟
سه شنبه 11 مهر 1396 - 18:11

نیویورک تایمز نوشت تیراندازی در لاس وگاس با سایر رویداد های از این دست متفاوت بود و بررسی تصاویر ویدئویی نشان می دهد هر ثانیه نه گلوله از اسلحه ضارب شلیک شد. 

العالم ـ آمریکا
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز، مسئولان در آمریکا هنوز رسماً جزئیات سلاح هایی را که تیرانداز لاس وگاس به کمک آن یکشنبه شب دست کم 59 تن را کشت و 527 تن را زخمی کرد، منتشر نکرده است.

اما بررسی تصاویر ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، نشان می دهد تیرانداز، که پلیس او را استیفن پدداک 64 ساله معرفی کرده است، تفنگ هایی با قابلیت شلیک بی وقفه داشته است. 
به گفته جوزف لومباردو، کلانتر اداره پلیس لاس وگاس، در اتاق پدداک در هتل محل اقامت او زرداخانه ای از اسلحه گرم کشف شد.

دیگر مقام پلیس پیش تر گفته بود در میان اسلحه کشف شده در اتاق پدداک چند قبضه اسلحه تهاجمی نیمه خودکار AR-15 وجود دارد.

در تیراندازی ژوئن 2016 در باشگاهی شبانه در اورلاندو که به کشته شدن 49 و زخمی شدن 53 تن منجر شد، تیرانداز از دست کم دو اسلحه از جمله سلاح نیمه خودکار AR-15  استفاده کرده بود.

صدای سلاحی تمام خودکار نظیر Colt AR-15A2  با آنچه در لاس وگاس به کار برده شد، متفاوت است و نواخت تیر هیچک از نمونه های سلاح نیمه خودکار AR-15 به نمونه لاس وگاس نمی رسد.

احتمال دارد تیرانداز لاس وگاس تفنگ خود را دستکاری کرده باشد تا سریع تر شلیک کند. کاری که به سادگی با افزودن دسته محور ماشه، مکانیزمی که چون دسته جعبه موسیقی می چرخد و در هر ثانیه چندین بار به ماشه ضربه می زند یا مکانیزم دیگری که از پس زدن تفنگ (لگد زدن) برای ضربه زدن به ماشه استفاده می کند، میسر است.

در قانون ملی اسلحه درباره این دو مکانیزم هیچ مقرراتی وضع نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها