پایان انتقال تجهیزات نظامی آلمانی از ترکیه به اردن

پایان انتقال تجهیزات نظامی آلمانی از ترکیه به اردن
پنج‌شنبه 13 مهر 1396 - 00:53

وزارت دفاع آلمان روز چهارشنبه از پایان عملیات انتقال نظامیان و تجهیزات آلمانی از پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه به اردن خبر داد.

العالم - ترکیه

آلمان ماه ژوئن در پی بحران دیپلماتیک با آنکارا تصمیم به انتقال نظامیان خود به اردن گرفت.

چهار فروند جنگنده تورنادو آلمان که در ماموریت های شناسایی در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش استفاده می شوند عصر چهارشنبه در پایگاه ازرق اردن فرود آمدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، سخنگوی وزارت دفاع آلمان اعلام کرد این هواپیماها آخرین تجهیزات آلمانی بودند که این پایگاه ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) واقع در نزدیکی سوریه را ترک کردند و قرار است در روزهای آتی ماموریت خود را شروع کنند.

برلین در پاسخ به تاکید آنکارا به ممنوعیت بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از اینجرلیک تصمیم به این جابجایی گرفت. در اینجرلیک 260 نظامی آلمانی در عملیات ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش در سوریه و عراق مشارکت داشتند.

روابط آلمان - ترکیه بعد از آنکه مجلس نمایندگان آلمان ژوئن 2016 نسل کشی ارامنه را به رسمیت شناخت و خشم آنکارا را بر انگیخت، با تنش رو به رو است.

آلمان همچنین پاکسازی گسترده در ترکیه بعد از کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 که با بازداشت 50 هزار نفر از جمله شهروندان آلمانی و دو تابعیتی همراه بود محکوم کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها