تحلیلگر آمریکایی: تمایل ترامپ برای بهتر کردن برجام، آمریکا را منزوی می‌کند

تحلیلگر آمریکایی: تمایل ترامپ برای بهتر کردن برجام، آمریکا را منزوی می‌کند
پنج‌شنبه 13 مهر 1396 - 19:11

یک تحلیلگر مشهور آمریکایی در یادداشتی نوشته است که تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای بهبود شرایط توافق هسته‌ای با ایران، انزوای واشنگتن را در پی خواهد داشت.

العالم-آمریکا

«یان برمر»، دانشمند علوم سیاسی آمریکایی و رئیس گروه «اوراسیا» در یادداشتی روز پنجشنبه نوشته تمایل «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای رسیدن به توافقی بهتر با ایران می‌تواند به انزوای آمریکا منجر شود.

وی در مجله تایم، نوشته است: «توافق هسته‌ای ایران، به مشکلات واقعی دچار شده است. بازرسان بین‌المللی می‌گویند که ایران به تعهداتش پایبند بوده، اما دولت ترامپ بایستی پایبندی این کشور را هر سه ماه یکبار تأیید کند و رئیس‌جمهور [آمریکا] نشان داده که تا ضرب‌الاجل بعدی در 15 اکتبر، پایبندی ایران را تأیید نخواهد کرد.»

او نوشته است: «ترامپ به دنبال توافقی بهتر است. او می‌خواهد چارچوب زمانی پایبندی ایران را تمدید کند. او خواستار دسترسی‌های گسترده به سایت‌های نظامی ایران است.»

یان برمر تصریح کرده است: «او می‌گوید که ایران بایستی آزمایش موشک‌های بالستیک که جزو توافق هسته‌ای نیستند را متوقف کرده و به حمایتش از سازمان‌هایی که واشنگتن آنها را جزو گروه‌های تروریستی دسته‌بندی می‌کند، خاتمه دهد. از لحاظ سیاسی، ترامپ می‌خواهد نشان بدهد که اوباما توافق بدی انجام داده و او قادر است به توافقی بهتر دست پیدا کند.»

این تحلیلگر آمریکایی تصریح کرده که شماری از اعضای کابینه ترامپ و متحدان آمریکا با او موافق نیستند و خواستار پابرجا ماندن برجام هستند.

وی همچنین تصریح کرده در صورتی که ترامپ آمریکا را از توافق هسته‌ای ایران خارج کند، باعث ایجاد اختلافاتی میان آمریکا و اروپا خواهد شد که از اختلافات میان آنها در زمان تصمیم واشنگتن برای حمله به عراق در سال 2003 هم گسترده‌تر خواهد بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها