نقشه داعش برای هدف قرار دادن بغداد و نجف اشرف خنثی شد

نقشه داعش برای هدف قرار دادن بغداد و نجف اشرف خنثی شد
شنبه 15 مهر 1396 - 20:54

در پی عملیات منحصر به فرد نیروهای امنیتی عراق در الانبار، ۴۶ تروریست داعشی از جمله شماری از سرکرده‌های برجسته این گروه تروریستی به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

العالم - عراق

المیادین -- تیم اطلاعاتی الصقور وابسته به وزارت کشور عراق از طریق هماهنگی با فرماندهی عملیات مشترک عراق، طی عملیاتی منحصر به فرد، چندین موضع مهم عناصر داعش در غرب الانبار را هدف قرار داد.

در بیانیه تیم اطلاعاتی الصقور آمده است که جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عراق، نشست سرکرده‌های نظامی گروه تروریستی داعش در شهرستان القائم در استان الانبار را هدف قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، سرکرده‌های داعش در این نشست در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملات تروریستی در بغداد و نجف اشرف بودند.

در پی این حمله، این موضع کاملا منهدم شد و 20 تروریست داعشی که برخی از آن‌ها سرکرده‌های نظامی این گروه تروریستی در بغداد، الفرات و الأنبار بودند به هلاکت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند.

این بیانیه می‌افزاید: مهمترین کشته شدگان این عملیات، سرکرده نظامی داعش در بغداد موسوم به ابوطارق است. وی از افسران دوره صدام حسین و از نزدیکان ابوبکر بغدادی سرکرده داعش است که مدتی در زندان بوکا، زندانی شده است.

ابوطارق، طراح اصلی تعدادی از حملات تروریستی در بغداد از جمله الکراده در سال 2016 میلادی بود که انفجار تروریستی الکراده یکی از خونین‌ترین انفجارهای تروریستی در بغداد از سال 2003 تاکنون به شمار می‌رود.

همچنین در پی این حملات هوایی، یک کارگاه آماده‌سازی خودرو‌های بمب گذاری شده در محله الفرات در شهرستان القائم منهدم شد. در پی یکی از این حملات، 3 خودروی بمب‌گذاری شده منهدم شده و 12 تروریست داعشی کشته و یا زخمی شدند.

جنگنده‌های ارتش عراق همچنین یک مخفی‌گاه عوامل انتحاری داعش در محله 7 نیسان در شهرستان القائم را نیز هدف قرار دادند که در پی آن 14 تروریست کشته و شماری زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها