برگزاری نخستین سالگرد بزرگداشت قربانیان یمنی در صنعا

برگزاری نخستین سالگرد بزرگداشت قربانیان یمنی در صنعا
يکشنبه 16 مهر 1396 - 22:29

کمیته بزرگداشت اولین سالروزقربانیان یمن به دست آل سعود امروز یکشنبه فعالیت خود را آغاز کرد.

العالم- یمن 

شب گذشته در اولین سالروز این کشتار، خانواده شهدا و زخمیان، گل و شمع های قرمزی در سالن بزرگ عزاداری ، به رسم یادبود گذاشتند.

در این سالن حدود 150 نفر شهید و صدها نفر زخمی شدند.

خانواده شهدا و زخمیان هدف از گذاشتن  گل و شمع های قرمز در محل جنایت را حاوی دو پیام برای نیروهای متجاوز و کشورهای جهان دانستند تا بر بزرگی شهدای آزاده تاکید کرده و یاد آنان را در میان مردم یمن زنده نگاه دارند.

آنان پیام دوم را نیز حفظ محل جنایت و ابزار و آثار و نشانه های آن و عدم ایجاد هرگونه تغییری در آن دانستند تا زیارتگاهی عمومی برای مسئولین و افرادی باشد که از کشورهای دیگر برای آگاه شدن از یکی از بزرگترین جنایت های نیروهای متجاوز به رهبری آل سعود بر ضد ملت یمن می آیند.

" حمود النقیب " رئیس کمیته اموراجتماعی نیز بر اهمیت بزرگداشت این سالروز تاکید کرد.

وی افزود: بزرگداشت چنین جنایتی در سالن عزاداری در هشتم اکتبر سال گذشته، یادآوری این جنایت زشت و همه کشتارهای وحشیانه ای برای جهان و وجدان انسان ها است که بیش از دو سال و نیم متجاوزان در حق مردم یمن، در ملا عام و در سکوت بین المللی انجام می دهند.

وی افزود:متجاوزان سعودی درصدد تغییر مواضع بین المللی و انسانی و  منحرف کردن حقائق  و محو نشانه ها و آثار این جنایت ها و کشتارهای وحشیانه هستند، اما نخواهند توانست این جنایت و دیگرجنایت ها را محو کنند.

وی بر ایستادگی مردم یمن در مقابله با متجاوزان تاکید کرد.

این کمیته با صدور بیانیه ای، از سازمان ملل، شورای امنیت، حقوق بشر و جامعه بین الملل و همه سازمان های بین المللی خواست به مسئولیت قانونی و انسانی و اخلاقی خود بر اساس پیمان ها و توافق ها و قوانین بین المللی عمل کنند.

این کمیته، خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل و بی طرف برای تحقیق در همه جنایت ها و کشتارهای مردم یمن شد.

این کمیته هم چنین از شورای عالی سیاسی و دولت نجات خواست به مجروحان حادثه و خانواده شهدا توجه و رسیدگی کنند و محل حادثه را به عنوان نشانه ای برای نسل های بعد باقی بگذارند.

217

پربیننده ترین خبرها