توافق احزاب آلمانی بر سر تعیین سقف برای پذیرش پناهندگان

توافق احزاب آلمانی بر سر تعیین سقف برای پذیرش پناهندگان
دوشنبه 17 مهر 1396 - 13:10

در آستانه آغاز مذاکرات احزاب برای تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا در آلمان یکی از موانع سخت در مسیر تشکیل این ائتلاف برداشته شده و احزاب متحد مسیحی بر سر مسئله تعیین سقف برای پذیرش پناهندگان به توافق رسیدند.

العالم-اروپا

به گزارش نشریه "دی سایت" آلمان، احزاب متحد مسیحی آلمان بالاخره به مناقشات طولانی مدت خود درباره مسئله پناهندگان پایان داده و در این باره به توافق دست یافتند.

احزاب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی روی یک بسته درباره سیاست پناهندگان و مهاجران به توافق دست یافتند. در این توافق آمده است که ما می خواهیم این مسئله را محقق کنیم که شمار کل پذیرش پناهندگان به دلایل بشر دوستانه در آلمان از 200 هزار در سال تجاوز نکند.

به این ترتیب مناقشات طولانی مدت احزاب متحد مسیحی درباره تعیین سقف برای پذیرش پناهندگان پایان یافت. بر اساس اطلاعات محافل احزاب متحد مسیحی هر ساله باید حدود 200 هزار نفر از دلایل بشر دوستانه در آلمان پذیرفته شوند. در این توافق تاکید شده است که هم زمان هیچ گونه رد پناهندگان در مرزهای آلمان نباید وجود داشته باشد. البته در این توافق از کلمه تعیین سقف برای پذیرش پناهندگان استفاده نشده است.

رئیس حزب سوسیال مسیحی در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که به طرح تعیین سقف برای پذیرش پناهندگان پایبند باشد.

بر اساس توافق انجام شده در اتحادیه احزاب متحد مسیحی از این پس پناهندگانی که به آلمان می آیند باید در اقامتگاه های خاصی بمانند تا درباره درخواست پناهندگی آن ها تصمیم گیری شود. اگر درخواست پناهندگی آن ها رد شود این افراد باید از این اقامتگاه ها به وطن خود بازگردانده شوند.

به نوشته نشریه "دی سایت"، یکی از اهداف این توافق این است که مهاجرت های غیر قانونی به آلمان در کل کاهش پیدا کرده و با جرائم قاچاق بهتر مبارزه شود.

انتقاد حزب سبز آلمان از توافق احزاب متحد مسیحی بر سر مسئله پناهندگان

حزب سبز آلمان که یکی از احزاب دولت ائتلافی آینده آلمان است توافق احزاب متحد مسیحی درباره سیاست پناهندگان را مورد انتقاد قرار داده و آن را رد کرده است.

سیمون پیتر، رئیس حزب سبز آلمان این انتقاد را به احزاب متحد مسیحی وارد می کند که با این توافق می خواهند گروه های مختلف پناهندگان را رویاروی هم قرار دهند.

وی این توافق را حاوی نکاتی دانست که تا به حال از طرف حزب سبز کاملا رد شده است. به گفته پیتر این طور نمی تواند باشد که ما توپ بازی اتحادیه در مسئله انسانی پناهندگان باشیم. این علامت خوبی برای ائتلاف آینده موسوم به جامائیکا نیست.

سیمون پیتر هم زمان از آمادگی حزبش برای گفتگوهای مقدماتی با احزاب متحد مسیحی و لیبرال دموکرات برای تشکیل دولت ائتلافی آینده خبر داده و گفت: ما وارد این گفتگوها می شویم و نگرانی های خود را روشن خواهیم کرد.

پیتر توافق احزاب متحد مسیحی درباره مسئله پناهندگان را موفقیتی برای حزب سوسیال مسیحی ارزیابی کرد.  به گفته وی اینکه تعداد 200 هزار پناهنده در هر سال پذیرفته شود همان طرح تعیین سقف برای پذیرش حزب سوسیال مسیحی است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز گذشته رسما گفتگوها با لیبرال دموکرات ها و سبزها درباره تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا را اعلام کرد.

مرکل با تاکید بر اینکه مذاکرات سختی برای تشکیل دولت ائتلافی آینده در پیش رو داریم همچنین گفت که اما این مسئله مطرح است که دولتی مطمئن و قابل اعتماد را بسازیم. من می خواهم که چنین امری محقق شود.

وی همچنین این مسئله را آشکار کرد که برای وی جایگزینی برای ائتلاف موسوم به جامائیکا وجود ندارد. این مسئله واضح است که حزب سوسیال دموکرات تا زمان قابل پیش بینی در سطح فدرال شایسته اداره و حکومت کردن نیست. بنابراین ما نباید هیچ فکر دیگری را در این راستا هدر بدهیم.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها