86 فرد مسلح در هشت ماه اخير در الجزاير كشته شدند

86 فرد مسلح در هشت ماه اخير در الجزاير كشته شدند
سه شنبه 18 مهر 1396 - 05:19

وزارت دفاع الجزایر روز دوشنبه اعلام کرد نیروهای نظامی و پلیس این کشور در هشت ماه ابتدایی امسال هشتاد و شش مظنون مسلح را در نقاط مختلف کشور کشتند و بیست و دو نفر دیگر را نیز بازداشت کردند.

طبق اعلام وزارت دفاع الجزایر در همین مدت یکصد و بیست و شش نفر دیگر نیز به جرم حمایت از سازمانها و گروههای تروریستی بازداشت شدند.
تازه ترین عملیات نیروهای مسلح الجزایر بر ضد گروههای مسلح هفته پیش صورت گرفت که طی آن شش فرد مسلح در منطقه بجایه در دویست و پنجاه کیلومتری شرق پایتخت  کشته شدند.
بیست و پنجم سپتامبر احمد اویحیی نخست وزیر الجزایر از گروههای مسلح خواست سلاحهای خود را زمین بگذارند و از عفو مقامات برخوردار شوند در غیر این صورت بازداشت یا کشته خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از الجزیره،  الجزایر در منطقه ای واقع شده است که برخی از کشورهای آن از جمله مالی و لیبی با بی ثبات سیاسی و ناامنی مواجه هستند به همین علت پیوسته به خطر گروههای تروریستی و قاچاقچیان سلاح و مواد مخدر روبرو است. دو همسایه الجزایر یعنی  لیبی و مالی در سالهای اخیر با ناامنی و خشونتهای مسلحانه ناشی از فعالیت گروههای مسلح افراط گرا روبرو بوده اند اما الجزایر فعلا از این خشونتها و ناامنی ها در امان مانده است با این حال مقامات این کشور پیوسته بر هوشیاری و آمادگی نیروهای مسلح خود برای مقابله با حملات و تهدیدهای احتمالی گروههای افراط گرا از لیبی و مالی تاکید می کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها