احتمال عزل نخست وزیر بحرین

احتمال عزل نخست وزیر بحرین
دوشنبه 29 اسفند 1390 - 15:41

لندن (العالم) يك فعال بحريني از احتمال عزل "خليفه بن سلمان" نخست وزير از سوي رژيم آل خليفه براي سرپوش گذاشتن بر بحران داخلي خبرداد.

"علي الفايز" فعال سياسي بحريني روز دوشنبه در گفتگو با شبكه العالم گفت: نشانه هاي بسياري وجود دارد كه حاکیست موضوع بركناري خليفه بن سلمان در دستور كار گفتگوها قرار دارد.

فايز افزود: اما اين امر ضرورتا به اين معنا نيست كه جانشين وي حتما از سوي مردم انتخاب خواهد شد. بلكه ممكن است بركناري خليفه بن سلمان به تعيين نخست وزير ديگري از سوي پادشاه بينجامد.

اين فعال سياسي بحريني با اشاره به ارسال نيروهاي عربستانی به اردن با هدف وارد جنگ شدن با سوريه تأكيد كرد: آمريكايي ها، انگليسي‌ها و سعودی‌ها اهرم هاي فشار فراواني را در منطقه در اختيار ندارند. به طوري كه در برخي جبهه‌ها دچار شكست شده اند. به همين دليل اقدام به گشودن جبهه هاي ديگري كردند.

فايز اظهار داشت: از سوي ديگر آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها نيز از مشكلاتي در افغانستان رنج مي برند. آنها در پي دستيابي به راه حلي هستند كه منافع هر سه طرف يعني غرب، آل‌سعود و آل‌خليفه را تأمين كند و پرونده بحرين را براي هميشه ببندد.

وي افزود: اما آنها در قبال اين امر با ملت مقاومي روبرو هستند كه به همراه رهبران مقاومش بر تغييرات ريشه اي و سرنگوني ديكتاتوري در بحرين تأكيد دارد.

الفایز اظهار داشت: راه حل امنيتي و ارتش عربستان در سركوب ملت بحرين به طور مفتضحانه اي شكست خوردند، و بيني ارتش سعودی، وزير كشور، نخست وزير و حتي حمد بن عيسي پادشاه بحرين به خاك ماليده شده است.

 

MKH-19-14:11

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها