پیام غیرمستقیم اردن به قطر و عربستان

پیام غیرمستقیم اردن به قطر و عربستان
دوشنبه 29 اسفند 1390 - 16:47

يك تحليلگر سياسي سوري، اظهارات "يوسف بن علوي" وزير خارجه عمان مبني بر ضرورت حل سياسي مسائل سوريه و دوري از دخالت نظامي را حامل اين پيام براي قطر و عربستان و ديگر طرف ها در اتحاديه عرب دانست كه براي صدور قطعنامه ضد سوري از سوي شوراي امنيت تلاش كردند.

"حميدي العبدالله" در گفت و گوي با شبكه العالم اظهار داشت : موضع گيري دولت امان درباره سوریه از همان ابتدا با مواضع ساير كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس تفاوت داشت.

وي افزود : اردن همواره حامي راه حل سياسي و ميانجي گري در سوریه بوده، و قصد نداشت اتحاديه عرب و كشورهاي عربی حاشيه خليج فارس بويژه شيوه قطر و عربستان سعودی را همراهي كند.

العبدالله خاطر نشان كرد: با وجود صدور تصميم جمعي از سوي كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس ، امان سفير خود را از دمشق فرانخواند و روابط خود را با سوريه قطع نكرد.

این تحلیلگر سوری افزود: به همين سبب موضع متفاوت امان مساله اي عجيبي نبود؛ تا جايي كه در نشست هاي اتحاديه عرب اردن مواضع خود را اعلام می کرد، اما در پايان ناچار مي شد بر خلاف مواضعش، به مصوبات تن دهد.

العبدالله تاكيد كرد: رويكرد دخالت نظامي در سوريه به امري دور از واقع تبديل شده است. دولت امان اين گزينه را از اساس رد كرده است و روند تحولات ثابت مي كند كه مخالفت امان با طرح قطر و عربستان و ديگر طرف ها در اتحاديه عرب درست بوده است.

 

03/19              10:39  

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها