تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با همتای آمریکایی خود درباره برجام

تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با همتای آمریکایی خود درباره برجام
چهارشنبه 19 مهر 1396 - 03:24

وزیر خارجه انگلیس بعد از گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه آمریکا نیز درباره برجام تلفنی رایزنی و بر حمایت لندن از برجام مجددا تاکید کرد.

العالم-انگلیس

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس بعد از گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه ایران با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز تماس گرفت و بر حمایت انگلیس از توافق هسته ای مجددا تاکید کرد.

وی گفته که علیرغم اینکه دیگر رفتارهای ایران تغییری نکرده، اما ما معتقدیم که توافق هسته ای جهان را به مکان امن تری تبدیل کرده است.

بوریس جانسون شب گذشته نیز در صفحه رسمی خود در توئیتر از گفت‌وگو [تلفنی] با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود.

وی در این توئیت نوشت: «با ظریف صحبت کردم. پادشاهی متحده به توافق هسته‌ای با ایران متعهد است. [در این تماس] بر نگرانی جدی از وضعیت بازداشت‌شدگان دو تابعیتی ازجمله نازنین زاغری - رکتلیف، تاکید کردم

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس نیز روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بر ضرورت پایبندی به توافق هسته‌‌ای ایران و گروه 1+5 تأکید کرد.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری انگلیس آمده که «ترزا می امشب، قبل از تصمیم ترامپ درباره اعلام پایبندی ایران به برجام با وی گفت‌وگو کرد.»

پربیننده ترین خبرها