كنسول سودان در بيروت خاطر نشان کرد:

حمایت سودان جنوبی از شورشیان

حمایت سودان جنوبی از شورشیان
سه شنبه 1 فروردين 1391 - 10:09

العالم، بيروت - كنسول سودان در بيروت، سودان جنوبي را به پايبند نبودن به توافقنامه هاي دو جانبه متهم كرد و گفت: سودان جنوبي از گروه هاي شورشي مسلح سودان حمايت مي كند.

"سمير بابتوت" روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: ما در سال 2005 توافقنامه صلح فراگير با جنوبي ها را امضا كرديم زيرا مخالف جنگ بوديم؛ با امضاي اين توافقنامه، صلح را برقرار كرديم و جنوبي ها به دست خود سرنوشت شان را مشخص كرده و كشور مستقل خود را تشكيل دادند. 

كنسول سودان در بيروت، سودان جنوبي را به پايبند نبودن به توافقنامه های دوجانبه متهم كرد و گفت: سودان براي حل مسالمت آميز همه مشكلات دوجانبه مانند نفت و مرزها تلاش كرده است.

سودان و سودان جنوبي در فوريه 2012 در آديس آبابا پايتخت اتيوپي؛ توافقنامه عدم تجاوز مرزی را امضا كردند.

بابتوت افزود: سودان جنوبي به توافقنامه عدم تجاوز پايبند نيست و شورشیان جبهه انقلابي از استان كردفان جنوبي خارج نشده اند، اما نيروهاي ارتش سودان طبق توافقنامه به سوي شمال خط عرضي 56 درجه عقب نشيني كرده اند .

كنسول سودان در بيروت خاطرنشان کرد: جنبش عدالت و مساوات پس از امضا شدن توافقنامه عدم تجاوز، نشست هایي را در سودان جنوبي برگزار كرد و كمك هاي لجستيكي و تسليحاتي دريافت كرده است.

بابتوت خاطرنشان کرد: جنگ، منابع ملی سودان و سودان جنوبي را از بين مي برد؛  سودان براي حل مشكلات دو جانبه از طريق مذاكره حسن نيت دارد و سودان جنوبي بايد از حمايت از گروه هاي شورشي اجتناب كند و اين همه بر طبل جنگ نكوبد.

 

03/20-18:08



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها