ادعای دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران

ادعای دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران
چهارشنبه 19 مهر 1396 - 19:58

دبیرکل اتحادیه عرب بار دیگر مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورهای عربی مداخله می‌کند.

العالم-ایران/سیاسی

ایسنا -- به گزارش روزنامه الحره، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در جلسه‌ای با هیاتی از آکادمی نظامی الناصر مدعی شد که ایران و ترکیه در کشورهای عربی طمع دارند.

وی مدعی شد: ایران زمینه را برای دخالت‌های نظامی و سیاسی در سرزمین‌های عربی خلیج (فارس) مثل امارات و عربستان آماده یافت.

احمد ابوالغیط در ادامه مدعی شد: ایران از طریق گروه‌های مسلح دخالت‌های آشکاری در سوریه دارد و برای آسان کردن نفوذش از بحران بهره می‌برد.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین مدعی شد: همه شهروندان کشورهای عربی باید بدانند که ایران به خود حقوقی می‌دهد که آن‌را دفاع از اقلیت‌های شیعه در کشورهای عربی می‌نامد.

وی مدعی شد: من نمی‌دانم چه کسی این حق را به آنها داده است؟ زیرا آنها اقلیت‌های عربی هستند و به زبان عربی صحبت می‌کنند، شما بر اساس چه حقی از آنها دفاع می‌کنید.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران خواستار صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد.

دبیرکل اتحادیه عرب در حالی با دفاع ایران از شیعیان جهان مخالفت می‌کند که بیشتر کشورهای عربی از جمله عربستان و بحرین شهروندان شیعه مذهب خود را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و آنها را به زندان می‌اندازند و ائتلاف عربی به رهبری عربستان بیش از دو سال است که زنان و کودکان یمنی را می‌کشد و بیمارستان‌ها و مدارس آنها را بمباران می‌کند.

پربیننده ترین خبرها