تحریم‌ها علیه حزب الله بی‌تاثیر است

تحریم‌ها علیه حزب الله بی‌تاثیر است
پنج‌شنبه 20 مهر 1396 - 02:24

روزنامه نگار لبنانی گفت: تحریم های آمریکا علیه حزب الله کارساز نیست.

العالم - لبنان

فیصل عبدالساتر در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره تحریم های جدید آمریکا علیه حزب الله لبنان و در پاسخ به این پرسش که آمریکا هر از گاهی فشارهایی علیه حزب الله اعمال می کند، ویژگی فشارهای این مرحله چیست؟ گفت: این فشارها مسئله جدیدی نیست. حزب الله از ابتدا با آمریکا مخالف بود و نیروهای حزب الله در سال 1983 درگیری های شدیدی با تفنگداران دریایی آمریکا داشتند. حزب الله آمریکا را حامی اصلی رژیم صهیونیستی در منطقه می داند. تحریم های آمریکا از سال 1997 شمار زیادی از مسئولان و نهادهای حزب الله را هدف قرار داده است و به نظر می رسد آمریکا در شرایط کنونی در مسیر دیگری حرکت می کند. سیاستمداران آمریکا همانند گاوچران ها در فیلم های هالیوودی عمل می کنند و میلیون ها دلار برای دریافت اطلاعاتی از مسئولان حزب الله تعیین کرده اند. همچنین سعودی ها نیز با اسرائیل و آمریکا علیه حزب الله در یک صف حضور دارند. این سه طرف علیه حامیان حزب الله اعمال فشار می کنند. حزب الله تنها یک سازمان نیست و با قدرت در جامعه لبنان حضور دارد.

به گفته وی، به نظر می رسد محاسبات سعودی ها درباره لبنان و هدف قرار دادن عناصر حزب الله اشتباه است. میشل عون رئیس جمهور لبنان نگاه متفاوتی با سعودی ها دارد. ما نمی خواهیم دولت لبنان با سیاست های آمریکا مقابله کند و وارد رویارویی با این کشور شود ولی نباید در برابر سیاست های واشنگتن سکوت کند چرا که هدف قرار دادن حزب الله به معنای حمله و مقاومت لبنان است.

عبدالستار در پاسخ به این پرسش که متحدان اروپایی آمریکا که در توافق هسته ای با ایران حضور داشتند از دیدگاه های ترامپ برای عقب نشینی از  این توافق حمایت نمی کنند، آیا ممکن است اروپایی ها با درخواست آمریکا برای قرار دادن بخش نظامی حزب الله در فهرست سازمان تروریستی مخالفت کنند؟ گفت: حزب الله یک جریان مقاومت است و برای آزاد سازی سرزمین خود از دست اشغالگران اسرائیلی و تقویت حاکمیت لبنان مقاومت می کند. حضور نیروهای حزب الله در منطقه برای مقابله با طرح های آمریکا و اسرائیل در عراق، سوریه و یمن است. آمریکا سناریوهای متعددی برای مقابله با حزب الله دارد. آمریکا با تعیین جایزه برای گرفتن اطلاعاتی از مسئولان حزب الله می خواهد فرهنگ مزدوری را تقویت کند. شاید این فرهنگ در کالیفرنیا کارساز باشد ولی این مسئله در لبنان به نتیجه نمی رسد چرا که مردم لبنان حامی مقاومت هستند. همچنین ممکن است آمریکا به دنبال تحریک پرونده دادگاه بین المللی رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان علیه حزب الله باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها