جنگ افروزی تركيه در منطقه

جنگ افروزی تركيه در منطقه
چهارشنبه 2 فروردين 1391 - 08:17

العالم،آنكارا ـ احزاب و شخصيتهاي ترك با اعلام هشدار درباره مداخله نظامي ترکيه در امور سوريه، هرگونه دخالت نظامي در سوريه را باعث جنگ افروزي در کل منطقه دانستند.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، كميته عالي حزب "عدالت و توسعه" در تركيه به رياست رجب طيب اردوغان نخست وزير اين كشور، تدابير لازم براي ايجاد منطقه حائل در مرزهاي تركيه، و سوريه و احتمال حمايت نظامي از مخالفان مسلح سوری موسوم ارتش آزاد سوريه را بررسي كرد.

"نعمان كورتولموش" رهبر حزب "صداي ملت اسلامي" در گفت وگو با خبرنگار العالم تأکید کرد: اقدامات حكومت ترکیه نشانه فراهم كردن زمينه براي جنگ منطقه اي به منظور ضربه زدن به يك كشور همسايه است، كه بازتابي منفي براي تركيه و آينده منطقه خواهد داشت.

"يشار اوقيان" وزير سابق كار تركيه نيز به خبرنگار العالم گفت: اقدامات دولت به نفع تركيه نيست، و اين دولت فرامين و دستورات آمريكا را اجرا مي كند.

وي خاطرنشان کرد: اطلاعات حاكي از آن است كه اين حكومت در پس پرده مسلح كردن عناصر موسوم به ارتش آزاد سوريه است، و ترکیه براي عمليات مسلحانه در داخل خاك سوريه به آنها تجهیزات نظامي مي دهد.

اوقيان خاطرنشان كرد: سخن گفتن حكومت تركيه از كمك هاي بشردوستانه و كمك به مردم سوريه نابجاست، و دولت ترکیه با اين اظهارات به دنبال فريب شهرونداني است كه با دخالت در سوريه مخالفند.

"محمد عادل ابو امين" رييس پژوهشگاه عربي - تركي نيز تاكيد كرد: تركيه با مطرح کردن موضوع ایجاد منطقه ای حائل داخل سوريه، در واقع به دنبال نوعی دخالت خارجي است كه ممكن است زمينه را براي دخالت نظامي در  این کشور فراهم كند.

ناظران بر اين باورند كه اقدام نيروهاي ويژه تركيه مبني بر آماده كردن اردوگاه هاي پناهندگان احتمالي سوريه و دعوت آنكارا از شهروندان خود در سوريه براي بازگشت به تركيه، به معناي آن است كه تركيه برای اقدام نظامي مشترك با كشورهاي عربي ضد دمشق تصمیم جدی گرفته است.

 

10:43-20/03

پربیننده ترین خبرها