ردپای آمریکا واسرائیل در انفجارهای بغداد

ردپای آمریکا واسرائیل در انفجارهای بغداد
چهارشنبه 2 فروردين 1391 - 09:12

يک روزنامه نگار مصري همزماني انفجارهاي روز گذشته عراق را نشانه همکاري سازمان هاي اطلاعاتي امنيتي وابسته به آمريکا و رژيم صهيونيستي و مزدوران وابسته به آن دانست.

دیروز وقوع چندین انفجار در شهرهای مختلف عراق بیش از 42 تن کشته و صدها زخمی به همراه داشت.

"عبدالحليم العزمي" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه العالم گفت: اتحاديه عرب، توسط انگليس با هدف نابود كردن وحدت كشورهاي عربي تأسيس شد، و اين اتحاديه در واقع اتحاد ميان حاكمان و نظام هاي عربي است نه مردم اين كشورها.

العزمی خاطرنشان کرد: هدف آنها از تأسيس اين اتحاديه جدا كردن اعراب از ساير مسلمانان است؛ چراکه اتحاديه عرب از زمان تأسيس آن در سال 1946 تاكنون نتوانسته است، هيچ كدام از قضاياي جهان عرب را حل كند.

وی افزود: مسأله فلسطين توسط سران عرب از مسأله اصلی جهان اسلام به مسأله اعراب و سپس يك مسأله فلسطيني تقليل يافت؛ سپس آنها ابتكار سازش با اسرائيل را مطرح كردند كه اين رژيم حتي به آن توجهي نكرد.

العزمی ادامه داد: اتحاديه عرب در ساليان اخير جز حمله به ليبي هيچ اقدامي نكرده است و موضوع اصلي نشست بغداد نيز سوريه و چگونگي سرنگون كردن نظام آن خواهد بود؛ از سوي ديگر انفجارهاي روز سه شنبه در عراق بهانه اي براي برگزار نشدن نشست سران عرب خواهد بود.

عزمي تأكيد كرد: هدف از انفجارهاي روز سه شنبه القاي اين امر است كه عراق از امنيت كافي براي برگزاري نشست سران برخوردار نيست؛ و در صورتي كه اشغالگران در عراق باقي مي ماندند مي توانستند امنيت اين كشور را تأمين كنند؛ از سوي ديگر انجام اين عمليات هماهنگ در چند شهر و به طور همزمان نشان دهنده وجود نهادهاي اطلاعاتي در پشت پرده است و بعيد نيست كه اين اقدام توسط امريكا و رژيم صهيونيستي برنامه ريزي شده باشد.

سردبير مجله الاسلام با اشاره به اينكه نيروها و مزدوران اشغالگران همچنان در عراق حضور دارند گفت: حدود 126 شركت امنيتي وابسته به نهادهاي اطلاعاتي بيگانه و 11سازمان مدني درحال انجام فعالیتهای محرمانه هستند.

سردبير مجله الاسلام وطن تأكيد كرد: با توجه به مشكلات و مسائل جهان عرب از جمله ليبي، يمن، بحرين، سوريه و حتي خود عراق نشست آينده سران عرب از مهم ترين نشست هاي اين اتحاديه به شمار مي آيد؛ اما بعيد به نظر مي رسد اتحاديه عرب و نشست سران در بغداد بتواند در راستاي حل آنها گام بردارد.

عزمي با تشبیه کردن مقامات اتحاديه عرب به مترسك، تأكيد كرد: اتحاديه عرب، امروزه همه اصول لازم براي بقا را از دست داده است و فاقد هر گونه ابزار، امكانات و راهكار براي حل بحرانهاي كنوني است؛ به همين دليل چاره اي جز درخواست از شوراي امنيت براي دخالت در امور كشورهاي عربي ندارد.

 

03/20-20:03



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها