بیانیه جنبش تغییر و جماعت اسلامی کردستان عراق:

برگزار کنندگان همه پرسی مسئول خطراتی هستند که ملت کُرد را تهدید می کند / اقلیم کردستان و دولت مرکزی راه گفت و گو را پیش بگیرند

برگزار کنندگان همه پرسی مسئول خطراتی هستند که ملت کُرد را تهدید می کند / اقلیم کردستان و دولت مرکزی راه گفت و گو را پیش بگیرند
پنج‌شنبه 20 مهر 1396 - 22:15

جنبش تغییر و جماعت اسلامی کردستان عراق با انتشار بیانیه ای درباره خطرات تهدید کننده کردستان به خاطر اشتباهات سران شماری از احزاب کرد هشدار داد.

العالمعراق

در این بیانیه آمده است، بعید نیست که این اشتباهات سبب هدر رفتن دستاوردها و خون هزاران رزمنده و فداکاری ملت کرد به خاطر تصمیم گیری های سیاسی اشتباه، بی توجهی به خطرات و ترجیح دادن منافع شخصی و حزبی شود.  

بیانیه مزبور بی توجهی به خواست جامعه جهانی و طرح هایش برای حل این مشکل و برگزاری همه پرسی در این شرایط حساس و نپذیرفتن تلاش های داخلی در این زمینه را از مهمترین این اشتباهات دانست.

این بیانیه افزود که اتخاذ چنین تصمیمی از سوی شماری از احزاب کردستان بدون توجه به وحدت ملی و مصالح میهنی، اقدامی بسیار خطرناک است که آینده ملت ما را تهدید کرده و منزوی شدن نهادهای قانونی اقلیم کردستان را سبب خواهد شد.

جماعت با تاکید به اینکه این گروه یک سوم پارلمان کردستان را تشکیل داده است، سران احزاب مزبور را مسئول هر گونه خطر یا تهدیدی دانست که ملت کرد به خاطر اشتباهات آنان، با آن مواجه خواهد شد.

جنبش تغییر و جماعت اسلامی کردستان عراق  در این بیانیه از حکومت عراق خواسته اند از هر اقدام که به بی ثباتی و ریختن  خون مردم منتهی شود، خودداری نماید، چون گفت و گو تنها راه حل رفع مشکلات میان اقلیم کردستان و حکومت مرکزی فدرال عراق است.

206 

پربیننده ترین خبرها