تغییر موضع آمریکا درباره سوریه

تغییر موضع آمریکا درباره سوریه
پنج‌شنبه 3 فروردين 1391 - 07:16

العالم، دمشق - دبير مجلس الشعب سوريه با اشاره به شکست آمريکا و غرب در سوريه تأکيد کرد، نماينده سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب تلاش مي کند با اداره اين شکست، راهکاري را براي خروج غرب از بحران ايجاد کند.

"خالد العبود" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه العالم، اظهار داشت: سوريه توانست گروه هاي مسلح را که ابزار دست آمریکا هستند، خسته و فرسوده كند؛ و اکنون اوضاع به سمتي پيش مي رود كه ديگران ناچار شوند، توانمندي دولت سوريه را به رسميت بشناسند.

العبود، با تاکید بر اینکه موضع روسیه در قبال سوریه تغییر نکرده است، گفت: این موضع آمریکا است که تغییر کرده و نه روسیه؛ زیرا آمریکا برای نخستین بار با حمایت تسلیحاتی از عناصر مسلح مخالفت کرده است، این درحالی است که آمریکا قبلا از عناصر مسلح خواسته بود سلاح خود را زمین نگذارند.

وی این تغییر موضع آمریکا را درنتیجه پایداری و استقامت سوریه دانست.

خالد العبود گفت : در هر حال سوريه، سياست و راهبرد خود را با تكيه و اعتماد كامل به روسيه پايه ريزي نمي كند؛ هرچند سوریه قدردان مواضع چين و روسيه است، ولی ما راهبردهاي كشورمان را بر پايه توانمندي هاي ملي و امكاناتي كه در اختيار داريم پايه ريزي مي كنيم؛ رهبري سوريه نيز زماني كه موضوع دخالت نظامي در سوريه مطرح مي شد ، اعلام كرد كه براي هرگونه احتمالي آمادگي دارد.

 

20/03-22:23



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها