فعال بحرینی: بیانیه‌های سازمان‌ملل تبلیغاتی است

فعال بحرینی: بیانیه‌های سازمان‌ملل تبلیغاتی است
پنج‌شنبه 3 فروردين 1391 - 08:08

العالم،بغداد– يک فعال سياسي بحريني بيانيه اخير کميسارياي حقوق بشر را تبليغاتي و رسانه اي دانست و گفت، با وجود آنکه در اين بيانيه اقدامات رژيم آل خليفه محکوم شده است، سرکوب‌ها همچنان ادامه دارد.

"يوسف الحوري" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: انتقاد كميسارياي حقوق بشر سازمان ملل متحد از سركوب تظاهركنندگان به دست نیروهای رژیم آل‌خلیفه درحد خود اقدامی مثبت به شمار نمي آيد؛ زیرا اگر اين انتقاد از سوي شوراي امنيت و با حمايت آن انجام نشود، و قبل صدور بیانیه اقدامی برای جلوگیری از این تجاوزها صورت نگيرد، همه این مواضع در حقيقت تبليغاتی و به هدف ایجاد جنجال رسانه اي خواهد بود.

اين فعال بحريني خاطرنشان کرد: انتقاد این کمیساریا به نقض حقوق بشر در بحرین پایان نداده است، و سركوب همچنان ادامه دارد و زندگي عبدالهادي الخواجه فعال حقوق بحريني و حسن مشيمع در خطر است؛ الخواجه از 40 روز پيش تاكنون در اعتصاب غذا به سر مي برد و مشيمع نيز مبتلا به سرطان است و در زندان از مداوا محروم است.

یوسف الحوري با درخواست از شوراي امنيت براي تحت فشار قرار دادن رژیم آل‌خلیفه، خواستار بررسي پرونده بحرين در نشست سران اتحاديه عرب شد كه قرار است در روزهاي آينده در بغداد برگزار شود.

 

دروغ آل‌خلیفه درباره واقعیت ها

از سوی دیگر، "قاسم الهاشمی" عضو ائتلاف "مخالفان برای تغییر بحرین"، به شبکه العالم گفت: سخنراني پادشاه بحرين درباره اجراي توصيه هاي گزارش کمیته حقیقت یاب به ریاست "بسيوني"، از قبل تهيه شده بود و اين سخنراني مانند ديگر سخنراني هاي پادشاه کاملا دروغ است.

وی افزود: هنوز اخراج شدگان به شغل های خود بازنگشته اند، مجروحان نيز درمان نشده اند، نقض حقوق بشر و قتلهاي سازمان يافته همچنان ادامه دارد، عاملان شکنجه هنوز آزادند، و هتك حرمتها در بحرين همچنان ادامه دارد.

قاسم الهاشمي ادامه داد: ادعاهاي پادشاه مبني بر اجرا شدن توصيه های کمیته حقیقت یاب، هيچ توجيهي ندارد.

الهاشمی رژیم آل‌خلیفه را به فريب افکار عمومی و وقت كشي متهم كرد و گفت: استفاده از گاز سمي عليه مردم به مسأله ای روزمره و عادی تبدیل شده و تعداد بسیاری تا کنون به دلیل استنشاق این گازها به شهادت رسیده اند.

الهاشمي با انتقاد از سكوت سازمان های بین المللی و کشورها در قبال نقض مداوم حقوق بشر در بحرين، اظهار داشت؛ ادعاي رژيم مبني بر بازگرداندن افراد به شغلهاي خود و پرداخت غرامت به متضرران و خانواده هاي قربانيان و مجروحان، دروغي بيش نيست.

 

 

23:01-21/03

03/21 - 15:48



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها