چه کسانی از راهبرد ضد ایرانی ترامپ حمایت کردند؟

چه کسانی از راهبرد ضد ایرانی ترامپ حمایت کردند؟
شنبه 22 مهر 1396 - 09:22

رژیم صهیونیستی و در کنار آن کشورهای اسلامی عربستان سعودی، امارات و بحرین از راهبرد جدید ضد ایرانی رییس جمهور آمریکا در قبال ایران استقبال کردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

پس از رژیم صهیونیستی که تکلیف ایران در برابر آن مشخص است، چند کشور عربی از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین در ادامه سیاست های خصمانه خود علیه ایران از تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر تایید نکردن توافق هسته‌ای با ایران و همچنین تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استقبال کرده‌اند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا قبل و بعد از اعلام رسمی ترامپ به تایید نکردن پایبندی ایران به برجام یک صدا از توافق هسته ای با ایران حمایت و بر متعهد ماندن بر آن به عنوان توافقی بین المللی تاکید کرده اند. علاوه بر این کشورهای دیگر شرکت کننده در مذاکرات هسته ای بین ایران و 1+5  از جمله چین و روسیه بارها به آمریکا در باره خروج از برجام  و تبعات چنین اقدامی هشدار داده اند.

با این وجود پس از سخنرانی روز جمعه (21 مهر ماه 1396) ترامپ و اعلام مواضع ضد برجامی و ضد ایرانی وی، رژیم صهیونیستی از مواضع رییس جمهور آمریکا و اقدامات وی علیه توافق هسته ای ابراز خرسندی کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن استقبال از استراتژی جدید واشنگتن علیه ایران، از رئیس جمهور آمریکا تشکر کرد و به وی تبریک گفت و افزود که سخنرانی ترامپ به احتمال زیاد با تهدیدات ایران منجر به وقوع جنگ شود.

عربستان سعودی نیز بعد از سخنان ترامپ علیه ایران از استراتژی جدید ایالات متحده استقبال کرد و مدعی شد که ایران از لغو تحریم‌ های اقتصادی علیه خود در راستای بی ‌ثبات کردن منطقه بهره برده است.

ریاض همچنین مدعی شد که برنامه موشکی ایران تهدید جدیدی علیه منطقه است و جنبش ‌های مقاومت اسلامی از جمله حزب‌ الله لبنان و انصارالله یمن را «تروریستی» خواند و گفت که ایران از این گروه ‌ها حمایت می ‌کند.

امارات متحده عربی نیز هم راستا با رژیم صهیونیستی حمایت خود را از راهبرد ضد ایرانی رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد.

وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات در بیانیه‌ای، خاطرنشان کرد: «دولت ایران از طریق سیاست‌های بی‌ثبات کننده خود برای ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی در منطقه تلاش می‌کند.»

در این بیانیه، که در خبرگزاری رسمی امارات( وام) منتشر شده، آمده است: «توافق هسته‌ای، به ایران فرصتی برای ارزیابی سیاست‌هایش و مسئولیت‌پذیری درقبال جامعه جهانی را داد ولی دولت ایران از این توافق برای تقویت سیاست‌های توسعه‌طلبانه و غیرمسئولانه خود استفاده کرده است.»

بحرین نیز به تبعیت از رژیم صهیونیستی و عربستان به جمع کشورهای حامی راهبرد جدید آمریکا علیه ایران پیوست.

به نوشته وبگاه شبکه العربیه، دولت بحرین شامگاه جمعه اعلام کرد که این کشور از راهبرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران استقبال و حمایت می‌کند.

بحرین مدعی شد که ایران از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و منامه از هر تلاشی برای جلوگیری از این اقدام ایران استقبال خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها