تحریم های آمریکا و پشتیبانی یک ملت از سپاه

تحریم های آمریکا و پشتیبانی یک ملت از سپاه
شنبه 22 مهر 1396 - 11:30

سخنان تازه ترامپ مبنی بر اضافه کردن نام سپاه پاسداران به فهرست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا، همه ملت ایران را در حمایت و پشتیبانی از نهاد سپاه، یکصدا کرده است.

العالم ـ گزارش

شب گذشته (جمعه 21 مهرماه) ، ترامپ به روزها انتظار برای اعلام سیاست های تازه خود در قبال ایران پایان داد و در سخنرانی خود چارچوب و محورهای اصلی راهبرد خود در برابر ایران را تشریح کرد.

در این راهبرد تازه، ترامپ به وزارت خزانه داری آمریکا دستور داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تحریم هایش اضافه کند. ترامپ همچنین پایبندی ایران به توافق هسته ای را هم تایید نکرد و تصمیم گیری در مورد این توافق را به کنگره سپرد.
ساعتی پس از سخنرانی ضدایرانی ترامپ، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شامل فرمان اجرایی تروریسم جهانی 13224 و مطابق با قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم «کاتسا» می داند.
در این اطلاعیه آمده است: "ما سپاه پاسداران را به دلیل حمایت از سپاه قدس که یک نهاد ایرانی کلیدی برای ممکن کردن اقدامات بی رحمانه بشار اسد رییس جمهور سوریه علیه مردم کشورش به علاوه فعالیت های مرگبار حزب الله، حماس و دیگر گروه های تروریستی مشمول کاتسا می دانیم. ما از بخش خصوصی می خواهیم تا به طور رسمی بپذیرد که سپاه پاسداران روی بخش زیادی از اقتصاد ایران نفوذ دارد و آنهایی که با شرکت های تحت کنترل سپاه داد و ستد می کنند با ریسک بالایی این کار را انجام می دهند."
همچنین سه شرکت صنایع «شهید علم‌الهدی»، «فناموج» و «راستافن» به دلیل ارایه خدمات فنی و تسلیحاتی به سپاه و برنامه موشکی ایران به فهرست تحریم‌های وزارت دارایی اضافه شده است.
در حالی دولت آمریکا بر اساس قانون کاتسا و به دلیل آنچه «حمایت از گروه های تروریستی» خوانده، تحریم های بیشتری بر سپاه اعلام کرده که برخی مقامات دولت آمریکا ادعا می کردند که ترامپ سپاه را در لیست سازمان های تروریستی قرار خواهد داد.
این مساله در روزهای گذشته واکنش بسیاری از مقامات کشوری و لشکری کشورمان را برانگیخته بود.
حجت الاسلام «حسن روحانی» رییس جمهوری چهارشنبه گذشته در سخنرانی خود در جلسه هیات دولت خروج آمریکا از برجام را خطا خواند و گفت: اگر آمریکا بخواهد خطای بعدی را مرتکب شود و علیه سپاه پاسداران اقدامی کند، این دیگر خطا اندر خطا است؛ سپاه پاسداران تنها یک واحد نظامی نیست، بلکه ‌سپاه پاسداران در دل این مردم بوده و در همه روزهای خطر از منافع ملی ما دفاع کرده است.
سرداران سپاه هم در مورد پیامدهای تروریستی خواندن سپاه از سو آمریکا به طور جدی هشدار داده بودند. سردار « محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه در جلسه شورای راهبردی سپاه هشدار داد: در صورتی که قانون تحریم‌های جدید آمریکا اجرا شود این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود تا شعاع 2 هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران را منتقل کند.
وی افزود: در صورتی که اخبار پراکنده موجود درخصوص حماقت دولت آمریکا مبنی بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان بویژه منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش درنظر خواهد گرفت.
ترامپ اگرچه سپاه را در زمره سازمان های تروریستی قلمداد نکرد، اما آن را به عنوان نهادی حامی تروریسم خواند که باید زیر تحریم های تازه وزارت خزانه داری این کشور قرار گیرد؛ تحریم هایی که فشارها را بر این نهاد نظامی افزایش می دهد و بر سر راه انجام فعالیت های تروریسم ستیز آن به ویژه در منطقه مانع ایجاد می کند.
این در حالی است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مظهر قدرت و اقتدار، و حافظان امنیت جمهوری اسلامی ایران هستند. دولت و تمامی آحاد مردم ایران از این نیروها قاطعانه حمایت می کنند.
سپاه پاسداران انقلاب سلامی به عنوان نهادی نظامی، همواره از ملت های ایران و مردم منطقه در برابر گروه های تروریستی حمایت کرده است. گروه های تروریستی القاعده، جبهه النصره، داعش و بسیاری از گروهک های تروریستی که امنیت و ثبات کشورهای منطقه را به خطر می اندازند، حاصل سیاست های توسعه طلبانه غرب و به منظور به چالش کشیدن و تضعیف کشورهای مخالف سیاست های آمریکا در منطقه ایجاد شده اند؛ گروه هایی که هنوز هم مورد حمایت های قدرت های غربی هستند و منطقه را به میدان جنگی بزرگ برای مردم آن بدل کرده اند.
نتیجه دخالت آمریکا در امور منطقه چیزی نیست جز آشفتگی در عراق، سوربه، یمن، فلسطین و ... و سپاه از ملت های مظلوم این کشورها در برابر تروریسم حمایت می کند. سپاه به عنوان یک نهاد نظامی قدرتمند، همواره حمایت از ملت ها در برابر تجاوزگران را در دستور کار خود داشته است. این نهاد نظامی پیش از جنگ تحمیلی در برابر گروهک های تروریستی مورد حمایت آمریکا از ملت ایران دفاع کرد، در بحبوحه جنگ تحمیلی هم در کنار مردم علیه دشمن متجاوز از یکپارچگی سرزمین ایران دفاع کرد و امروز حمایت از مردم منطقه در برابر گروه های تروریستی را در دستور کار دارد.
مانع تراشی و چالش آفرینی جدی سپاه در مسیر تحقق اهداف سلطه جویانه آمریکا در منطقه، چه از طریق مبارزه با گروه های تروریستی چون داعش و چه از طریق مخالفت با موجودیت رژیم اشغالگر قدس به عنوان تروریسم دولتی مورد حمایت آمریکا، مسلما به مذاق رهبران تندروی واشنگتن خوش نمی آید.
این روزها که به یمن تلاش و همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بخش بزرگی از مناطق زیر اشغال داعش آزاد شده و زیر حاکمیت دولت های مرکزی و قانونی عراق و سوریه قرار گرفته و سناریوهای مطلوب آمریکا در سوریه نقش بر آب شده است، آمریکا مواضع تندتری علیه سپاه اتخاذ کرده است. به این ترتیب مواضع ضد سپاه ترامپ که دیشب اعلام شد، مساله ای دور از انتظار نبود. این، همان اتهامات واهی بود که طی سال های گذشته بارها و بارها تکرار شده است. همین مساله نشان می دهد که جمهوری اسلامی، مسیر خود را درست انتخابت کرده و با صلابت هرچه تمام در این مسیر گام بر می دارد.
به گزارش ایرنا، مساله مهم این است که سپاه، به عنوان نهادی نظامی حامی مردم، همواره در دل مردم ایران و مردم منطقه جا داشته است. به گفته رییس جمهوری، سخنان ترامپ یک بار دیگر برای مردم ما روشن کرد که دولت آمریکا دولتی علیه مردم منطقه، ملت ایران و ملت‌های مظلوم است و همواره می‌خواهد خط قبلی خود را ادامه دهد. با این وجود ملت ایران ملتی نیست که با حرف‌های ناروا و سخنان تنفرانگیز بخواهد در برابر یک دیکتاتور سر فرود بیاورد.

پربیننده ترین خبرها