در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید سوئیس در تهران؛

روحانی: ضربه به برجام، ضربه به امنیت و ثبات منطقه و جهان است/ شکستن میز مذاکرات هنر نیست

روحانی: ضربه به برجام، ضربه به امنیت و ثبات منطقه و جهان است/ شکستن میز مذاکرات هنر نیست
شنبه 22 مهر 1396 - 15:02

رییس‌ جمهوری در دیدار سفیر جدید سوئیس در تهران تاکید کرد: ضربه به برجام، ضربه به امنیت و ثبات منطقه و جهان است و امیدواریم اتحادیه اروپا جلوی حرکت‌های ناصحیح که مخل صلح و همکاری های بین المللی است، بایستد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در مراسم دریافت استوارنامه مارکوس لاینتر سفیر جدید سوئیس در تهران افزود: شکستن میز مذاکرات هنر نیست و باید پایه‌های حل و فصل اختلافات جهانی از مسیر گفت و گو تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید در آینده، تاریخ و مردم جهان و آمریکا بهتر قضاوت خواهند کرد راهی که دولتمردان کنونی انتخاب کرده اند، بی نتیجه و اشتباه بوده است.
رییس جمهوری تصریح کرد: امروز در شرایط بسیار حساس و مهمی قرار گرفته ایم و این شرایط حساس تنها برای ایران و 1+5 نیست، بلکه آثار آن برای کل منطقه و جهان است، چرا که برجام آرامش بیشتری را در جهان و منطقه ایجاد کرد.
روحانی با بیان این که تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری داشته و آن را ادامه خواهد داد، اظهار کرد: فعالیت هسته‌ای تهران صلح‌آمیز بوده و همواره صلح‌آمیز خواهد بود و در برابر هم‌پیمانان ما در برجام و 1+5 تا زمانی که طرف مقابل به آن پایبند بماند، ما ناقض ابتدایی این توافقنامه نخواهیم بود.
وی در ادامه با بیان این که سوئیس همواره جایگاه بسیار خوبی نزد مردم ایران داشته است، گفت: ایران همواره از روابط بسیار خوب با کشور دوست خود سوئیس استقبال می کند و علاقمند توسعه روابط اقتصادی و همچنین علمی و فرهنگی با سوئیس هستیم.
رییس جمهوری با تأکید بر اهمیت برقراری مناسبات بانکی بین تهران - برن اظهارکرد: مذاکرات خوبی درباره تسهیل روابط بانکی بین دو کشور در دو سال گذشته انجام شده است که لازم است هر چه زودتر اجرایی و عملیاتی شود.

عکس‌العمل حساب‌شده روحانی نشان‌دهنده پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی
مارکوس لاینتر سفیر جدید سوئیس در ایران نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود با بیان این که مردم سوئیس احترام ویژه‌ای برای تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران قائل هستند، گفت: سوئیس اهمیت زیادی به برقراری روابط گسترده با ایران در همه زمینه‌ها قایل است و نقشه راهی را جهت تقویت مناسبات دو جانبه تدوین کردیم که مأموریت اصلی من اجرای آن است.
وی همچنین بر اراده جدی کشورش در خصوص برقراری هر چه سریع‌تر روابط بانکی بین دو کشور تأکید کرد.
سفیر جدید سوئیس در تهران ادامه داد: سوئیس از توافق برجام حمایت می‌کند و معتقدیم که تمامی طرف‌های این توافق باید به تعهدات خود عمل کند و عکس‌العمل حساب‌شده جنابعالی (دکتر روحانی) نشان‌دهنده پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی است.

پربیننده ترین خبرها