آذری جهرمی: قیمت موبایل افزایش نمی‌باید

آذری جهرمی: قیمت موبایل افزایش نمی‌باید
يکشنبه 23 مهر 1396 - 14:21

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما به دنبال سد کردن منافع عده‌ای هستیم که از قاچاق موبایل درآمد دارند به همین دلیل است که این طرح می‌تواند ساماندهی بازار را به دنبال داشته باشد.

العالم- ایران/ اقتصادی 

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح رجیستری موبایل به دنبال ساماندهی بازار است و ما قصد داریم تا افزایش قیمتی در بازار موبایل ایجاد نشود اما با توجه به افزوده شدن تعرفه واردات موبایل قطعا پنج تا شش درصد هزینه گمرک در کنار 9درصد مالیات بر ارزش افزوده به قیمت موبایل اضافه می‌شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ارزش افزوده هم‌اکنون نیز از خریدار در فروشگاه‌های موبایل اخذ می‌شود، خاطر نشان کرد: ارزش افزوده بر قیمت موبایل قبلا نیز دریافت می‌شده و حالا این نرخ تاثیری در قیمت موبایل ندارد بلکه تنها تعرفه گمرک در افزایش قیمت موبایل تاثیر دارد که به دنبال آن هستیم تا ماکسیمم هزینه گمرک به قیمت موبایل اضافه شود و افزایش قیمتی در گوشی‌های تلفن همراه ایجاد نشود.

آذری جهرمی با اشاره به هدف طرح رجستری تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در طرح رجیستری این است که به مردم آسیبی نرسد بلکه باید آسیب به افراد قاچاقچی موبایل برسد. ما به دنبال سد کردن منافع عده‌ای هستیم که از قاچاق موبایل درآمد دارند به همین دلیل است که این طرح می‌تواند ساماندهی بازار را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در اجرای طرح رجیستری گفت: ممکن است در اجرای طرح رجیستری موبایل مشکلاتی وجود داشته باشد به همین دلیل در دوره آزمایشی قرار است مشکلات را رفع کنیم.

وزیر ارتباطات در رابطه با تعرفه‌های پیشنهادی اینترنت افزود: مردم در نظرسنجی‌های انجام شده می‌گویند که سقف اینترنت اعلام شده کمتر است و چیزی است که کمتر از نیاز آنهاست. همچنین برخی اعتراض دارند و می‌گویند که سقفی در طرح پیشنهادی مدل اینترنتی نامحدود نباید وجود داشته باشد در حال حاضر سرویس‌ها در حال بررسی است اما در شرایط فعلی نمی‌توان سرویس‌های کنونی را استفاده کرد. چراکه سرویس‌های نسل جدیدی از جمله تلویزیون‌های اینترنتی و خدمات محتوا در حال راه‌اندازی هستند.

وی عنوان کرد: در برنامه صد روزه قرار است تعرفه جدید اینترنت ابلاغ و اعلام شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به موتورهای جستجوی داخلی گفت: در پیوست رهبر انقلاب برای اعضای شورای عالی فضای مجازی به مساله موتور جستجو تاکید شده است. وزارت ارتباطات در پروژه موتور جستجو اقدامات خوبی انجام داده. بخش پژوهشی کار در حوزه موتور جستجوی کار انجام شده است اما در حوزه تجاری کار زیادی باقی مانده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه کسب و کارهای نوپا اولویت وزارت ارتباطات هستند تاکید کرد: در برنامه وزارت ارتباطات براساس اقتصاد مقاومتی تقویت کسب و کارهای نوپا یکی از اولویت‌هاست. بازار داخلی باید در اختیار کسب و کارهای ایرانی باشد. حمایت و توجه به استارتاپ‌ها و فعال شدن آنها نشان از حمایت از محتوا و ظرفیت شبکه ملی اطلاعات است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها