آغاز هفته مقابله با اشغالگر سعودی در بحرین

آغاز هفته مقابله با اشغالگر سعودی در بحرین
يکشنبه 6 فروردين 1391 - 07:02

ائتلاف چهاردهم فوريه بحرين، در فراخواني از آغاز فعاليتهاي هفته مقابله با اشغالگر سعودي خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، هدف از این فراخوان و فعالیتهای این هفته، تأکید بر ادامه مقاومت بحرینی ها در برابر اشغالگران سعودی و مخالفت با سرکوبگری های رژیم آل خلیفه اعلام شده است.

ائتلاف 14 فوریه از همه بحرینی ها خواست در چارچوب این فعالیتها، عصر امروز در تظاهراتی برای یادبود بانوی شهید "عبده علی عبدالحسین ابراهیم" در شهر جدحفص شرکت کنند.

منزل این شهید در شهر جدحفص به صورت مستقیم از سوی نیروهای آل خلیفه هدف گازهای سمی قرار گرفت، که وی در نتیجه استنشاق این گازها به شهادت رسید.

کمیساریای عالی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد، هفته پیش در گزارشی به شدت درباره به کارگیری گازهای سمی و خفه کننده ضد تظاهرکنندگان بحرینی اظهار نگرانی کرده بود.

 

سرکوب بحرینی ها در جزیره ستره

نیروهای رژیم آل خلیفه عصر دیروز تظاهرات مردم شهر ستره را به شدت سرکوب کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات به تصمیم آل خلیفه برای برگزاری مسابقات اتومبیل رانی "فرمول یک" در ماه آینده در بحرین، با وجود ادامه سرکوب و کشتار مردم  اعتراض کردند.

صدها تن از عناصر پلیس و نیروهای امنیتی با محاصره شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت آمیز، به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

همچنین تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی ضد شاه بحرین، خواستار آزادی بازداشت شدگان سیاسی و تحقق مطالبات مردم شدند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها