خشم ترامپ از سناتور دمکرات به خاطر حمایت از برجام

خشم ترامپ از سناتور دمکرات به خاطر حمایت از برجام
دوشنبه 24 مهر 1396 - 18:23

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در پیامی توییتری از چاک شومر سناتور دمکرات این کشور به دلیل مخالفت با تصمیم وی در ارتباط با اعلام پایبند نبودن ایران به برجام انتقاد کرد.

العالم ـ آمریکا

ترامپ توییت کرد: سناتور دمکرات شومر از توافق ایران که ساخته و پرداخته باراک اوباما بود، نفرت داشت، اما حالا که پای من به میان آمده، با این توافق، موافق است. چاک این را به اسرائیل بگو!
چاک شومر در سال 2015 زمانی که توافق هسته ای منعقد شد، با توافق مخالفت کرد و در آن زمان علیه لغو تحریم های ضد ایرانی، دلیل و برهان آورد؛ اما پس از اقدام ترامپ برای تائید نکردن پایبندی ایران به برجام، با این تصمیم مخالفت کرد.
شومر در مطلبی که در روزنامه نیویورک پست منتشر شد، اینگونه توضیح داد: در مورد توافق هسته ای، سوء ظن بالایی داشتم. به توافق رای منفی دادم، اما اکنون باید به توافق برای نتیجه بخش بودن، زمان داد. وی افزود: بدترین اموری که ایران اکنون در حال انجام آن است، در قالب توافق هسته ای نیست، بلکه خارج از آن است.
به گزارش ایرنا، تصمیم ترامپ برای تائید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته ای، انتقادهای گسترده ای در داخل و خارج از آمریکا به همراه داشته است.
جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت که تائید نشدن پایبندی ایران به برجام، منافع امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازد. وزارت امور خارجه روسیه نیز تصمیم رئیس جمهوری آمریکا را به شدت نگران کننده خواند. اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس نیز با این تصمیم مخالفت کردند.

پربیننده ترین خبرها