خیانت به فلسطین در پارلمان مغرب

خیانت به فلسطین در پارلمان مغرب
يکشنبه 6 فروردين 1391 - 12:05

يك سياستمدار مغربي ، حضور هياتي از كنيست رژيم اسراييل در نشست پارلمان اروپا و مديترانه در مجلس مغرب را محكوم کرد و گفت، اين اقدام جنايتي در حق ملت مغرب و مساله فلسطين است.

"خالد السفياني" دبيركل سابق كنگره قومي عربي مغرب روز یکشنبه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: حضور صهيونيست ها در مغرب و به ويژه در مجلس این کشور، جنايتي در حق ملت مغرب و مساله فلسطين است.

وی افزود: این اقدام درحالی صورت می گیرد که ملت مغرب در هر مناسبتي تاكيد كرده است كه عادي سازي روابط با اسراييل خيانتي ملي، قومي، ديني و انساني است.

السفیانی ادامه داد: مردم مغرب خود را براي تظاهراتي ميليوني در نخستین روز از ماه آوریل در حمایت از قدس آماده مي كنند.

السفیانی با رد توجيه مسئولان مغربي مبني بر اينكه هيات اسراييلي به دعوت پارلمان اروپا و مديترانه در مغرب حاضر شده است و نه دعوت دولت مغرب، گفت: مغرب كشوري آزاد و دارای حاکمیت کامل است و حق دارد از استقبال از تروريست ها در هر چارچوبي خودداري كند.

السفياني ادامه داد: دولت مغرب وظيفه دارد هر تروريستي را كه پا به اين كشور مي گذارد به محض ورود بازداشت كند؛ از سوي ديگر احزاب مغربي درباره ضرورت جلوگيري از ورود هيات اسراييلي به اين كشور اتفاق نظر دارند.

فعالان مغربي‌ دیروز با تجمع مقابل پارلمان این کشور، مخالفت خود را با حضور هیأتی از رژیم صهیونیستی در نشست پارلمان اروپا و مديترانه در رباط برگزار اعلام كردند.

 

24-18:57

26



پربیننده ترین خبرها