وزارت خارجه آمریکا از تحولات کرکوک ابراز نگرانی کرد

وزارت خارجه آمریکا از تحولات کرکوک ابراز نگرانی کرد
سه شنبه 25 مهر 1396 - 04:30

وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره به تحولات کرکوک، از دولت بغداد و منطقه کردستان عراق خواست آرامش را مجددا برقرار کنند.

«هثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی درباره تحولات کرکوک در عراق، گفت که کشورش وضعیت را به دقت زیر نظر دارد.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با ادعای دریافت گزارشاتی از خشونت در کرکوک، از همه طرف‌ها خواسته شده تا ضمن هماهنگی اقدامات نظامی، آرامش را مجددا برقرار کنند.

نوئرت همچنین افزود: «ما از اقدامات مسالمت‌آمیز برای اداره مشترک (کرکوک) توسط دولت مرکزی و منطقه کردستان عراق حمایت می‌کنیم که مطابق با قانون اساسی عراق درباره مناطق مورد مناقشه است

وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه به همکاری با دولت مرکزی بغداد و منطقه کردستان عراق برای کاهش تنش‌ها ادامه می‌دهند از طرفین خواست تا از اقدامات تحریک‌آمیز که می‌تواند به نفع دشمنان عراق باشد، اجتناب کنند.

نوئرت در پایان تاکید کرد که هنوز کارهای زیادی برای شکست دادن داعش در عراق وجود دارد و آمریکا با شرکای عراقی خود به مبارزه با این گروه ادامه می‌دهد.

مأموریت نیروهای مشترک عراقی برای تأمین امنیت استان کرکوک، از بامداد امروز و بر اساس دستور حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شده و تاکنون بیش از 100 کیلومتر مربع از این استان تحت کنترل نیروهای مشترک عراق درآمده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها