بدنبال ترورمخالفان بوسيله جوخه هاي مرگ صورت گرفت

درخواست گسيل ناظران بين المللي به عربستان

 درخواست گسيل ناظران بين المللي به عربستان
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 07:05

قاهره (العالم) ـ فعال سياسي عربستاني به دنبال ترور و زخمي كردن محمد صالح الزنادي فعال سعودي مخالف رژيم حاكم به وسيله جوخه هاي مرگ،خواستار گسيل ناظران بين المللي به عربستان شد.

در پي شدت گرفتن سركوب معترضان توسط آل سعود و آل خليفه در منطقه الشرقيه عربستان و همچنين در سراسر بحرين، "فكري عبدالمطلب" كارشناس متخصص در امور عربستان سعودي، دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، حمايت بين المللي از فعالان سياسي و گسيل ناظران بين المللي به اين كشورها را خواستار شد.

وي با بيان اين كه رژيم آل سعود در تشكيل جوخه هاي مرگ براي ترور مخالفان تبحر دارد، خاطرنشان كرد: تشكيل جوخه هاي مرگ براي ترور مخالفان در عربستان درحالي صورت مي گيرد كه رژيم حاكم هيچ اقدامي براي مبارزه با دشمن اسراييلي يا حمايت از خليج فارس در برابر نفوذ ناتو و آمريكا صورت نمي دهد.

عبدالمطلب افزود: به نظر مي رسد سركوب تظاهر كنندگان در عربستان به ويژه در منطقه الشرقيه سودي براي رژيم نداشته است به همين سبب رژيم آل سعود تصميم گرفته است بر شدت سركوبگري در اين مناطق بيفزايد.
 
وي افزود: اعتراض هاي اخيري كه در دانشگاه "ابها" در عربستان شكل گرفت و به شمال و حتي رياض پايتخت اين كشور كشيده شد در واقع ادامه وقايع منطقه الشرقيه و اعتراض هاي سازمان دهي شده نخبگان خواستار اصلاحات بود كه نشان از شكست آل سعود در متوقف كردن خيزش مردمي در اين كشور دارد.
 
اين كارشناس متخصص در امور عربستان سعودي افزود: محمد صالح الزنادي فعال سعودي اخيرا به ضرب گلوله افراد مسلح وابسته به نيروهاي امنيتي سعودي زخمي شد و سپس و در بيمارستاني نظامي در شرايطي كه وضعيت جسمي او وخيم است، تحت بازداشت قرار گرفت.

عبدالمطلب به سانسور اخبار بازداشت الزنادي و يا تحريف واقعيت و بازتكرار داستان جعلي اعلام شده از سوي آل سعود در خصوص زخمي شدن اين فعال سياسي سعودي اشاره كرد.

وي كه از قاهره با شبكه العالم گفت وگو مي كرد به اخلال در خصوص پخش اخبار اين شبكه اشاره و خاطرنشان كرد: هم اكنون نيم ساعت است كه پايگاه اينترنتي العالم در معرض حملات سايبري و شبكه ماهواره اي العالم نيز در معرض امواج پارازيت قرار دارد و علت آن پوشش خبري گسترده و قابل ستايش اعتراض ها در عربستان سعودي و بحرين است.

عبدالمطلب افزود: از همين جا مي توان دريافت كه چگونه واقعيت پنهان و به جاي آن داستان جعلي رژيم آل سعود درباره زخمي شدن الزنادي در بوق و كرنا مي شود.

ياد آور مي شود كه منابع امنيتي سعودي سرانجام اعتراف كردند كه پنجشنبه گذشته (3فروردين 91) "محمد صالح الزنادي" را در منطقه العواميه با گلوله هدف قرار داده اند.

اعتراف منابع امنيتي سعودي به ترور اين فعال پس از آن صورت گرفت كه فعالان عربستاني تصاويري را در اينترنت منتشر كردند كه ثابت كرد الزنادي در يكي از خيابانهاي العواميه هدف گلوله نيروهاي امنيتي قرار گرفته و مجروح شده است.
24-21:18

پربیننده ترین خبرها