مذاکرات حل بحران لیبی بدون نتیجه پایان یافت

مذاکرات حل بحران لیبی بدون نتیجه پایان یافت
سه شنبه 25 مهر 1396 - 19:29

دور جدید مذاکرات طرف های متخاصم لیبی در تونس که با نظارت سازمان ملل برگزار می شود ، امروز سه شنبه بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.

العالم - لیبی 

دومین دور مذاکرات حل بحران لیبی که از روز یکشنبه این هفته آغاز شده بود، به بن بست رسید.

پارلمان مستقر در شهر طبرق (شرق) و شورای عالی کشور (وابسته به دولت وحدت ملی) هیأت های خود را به تونس فرستاده اند تا برای اصلاح توافقنامه صخیرات و پایان دادن به درگیری های مسلحانۀ داخلی لیبی با همدیگر مذاکره کنند.

توافقنامه صخیرات روز 17 دسامبر 2015 در شهر صخیرات مغرب برای پایان دادن به درگیری ها و آشوب هایِ پس از سرنگونی رژیم معمر قذافی امضاء شد. 

پارلمان طبرق که از ژنرال خلیفه حفتر حمایت می کند، دولت وحدت ملی را که طبق توافقنامه صخیرات تشکیل شده است، به رسمیت نمی شناسد و از دادن رأی اعتماد به آن خودداری می کند. 

پارلمان طبرق و شورای عالی کشور درباره برخی از مواد توافقنامه صخیرات خصوصاً مادۀ 8 با همدیگر اختلاف دارند ماده ای که موضوعش "برخورداری دولت وحدت ملی از اختیار تعیین فرمانده کل نیروهای مسلح" است . 

دور اول مذاکرات لیبی سپتامبر گذشته برگزار شده بود. 

پارلمان طبرق و شورای عالی کشور درباره تشکیل شورای ریاست جمهوری با عضویت 3 نفر به توافق رسیده اند و پیش بینی می شود که در مذاکرات آتی خود در تونس درباره مسائل اختیارات شورای عالی کشور ، شورای ریاست جمهوری و پارلمان گفتگو کنند تا بتوانند زمینه را برای برگزاری همه پرسی قانون اساسی جدید و انتخابات فراهم کنند. 

مذاکرات صلح لیبی در تونس

214

پربیننده ترین خبرها