انتقاد سازمان ملل از مانع تراشی میانمار برای امداد به مسلمانان

انتقاد سازمان ملل از مانع تراشی میانمار برای امداد به مسلمانان
چهارشنبه 26 مهر 1396 - 07:12

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به وضعیت آوارگان روهینگیایی، از میانمار که اجازه ارسال کمک های انسان دوستانه به این آوارگان را نداده است، انتقاد کرد.

العالم ـ آسیا

نماینده سازمان ملل سفر پنج روزه خود به میانمار را در حالی به پایان رساند که دولت این کشور از باز کردن راه امداد رسانی به ساکنین استان راخین سر باز زده است و به نمایندگان سازمان ملل اجازه بازدید مستقیم از تمامی مناطق ناآرام نداد.
جفری فلتمن معاون امور سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد، هفته گذشته به این کشور سفر کرد تا به وضعیت آوارگان رسیدگی کند.
با وجود ملاقات با مقامات ارشد دولت میانمار، وی نتوانست مقامات میانمار را راضی کند که به نیروهای بین المللی اجازه دسترسی و ارسال کمک های انسانی به آوارگان روهینگیایی بدهند و از مقامات سازمان ملل خواست رایزنی با دولت میانمار را ادامه دهند.
وی در گزارش خود نسبت به وضعیت اسف بار آوارگان روهینگیا در بنگلادش هشدار داد و از دولت میانمار خواست امنیت عمومی و اجرای قانون را در دستور کار خود قرار دهد.
معاون امور سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت تعداد آوارگان روهینگیا در این هفته به 582 هزار نفر رسیده است.
بنا به گزارش آژانس امور پناهندگان سازمان ملل از روز یکشنبه 50 هزار نفر دیگر به بنگلادش رسیده اند. این افراد کسانی بودند که قصد ترک روستاهایشان را نداشته اند و به علت حمله های هفته اخیر و به آتش کشیده شدن خانه هایشان مجبور شدند به بنگلادش پناه ببرند.
فلتمن اظهار کرد که تلاش برای بازگشت امن آوارگان به روستاها و شهرهایشان باید ادامه پیدا کند و هر چه سریعتر به امدادگران سازمان ملل اجازه دسترسی به این مناطق داده شود.
به گزارش ایرنا، استفان دوژاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل هم در کنفرانس خبری امروزش گفت: به علت اینکه به آقای فلتمن اجازه دسترسی به بسیاری از مناطق داده نشده و به ایشان فقط اجازه بازدید هوایی داده اند، آمار مشخصی از تعداد کشته شدگان در میانمار به دست نیامده است.
وی گفت: یونیسف با ابراز نگرانی از وضعیت امدادرسانی به مسلمانان روهینگیا اعلام کرده است تنها هفت درصد منابع مالی لازم برای کمک به کودکان روهینگیا را در اختیار دارد.
به گزارش یونیسف بیش از 15 هزار کودک در کمپ های آوارگان میانماری از فقر شدید غذایی رنج می برند و اگر سریعتر منابع مالی تامین نشود این سازمان قادر به ادامه کمک رسانی به این کودکان نخواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها