سخنگوي جنبش خلاص يمن:

آمریکا قادر به اجرای طرحهای خود دریمن نیست

آمریکا قادر به اجرای طرحهای خود دریمن نیست
سه شنبه 8 فروردين 1391 - 05:54

قاهره (العالم) ـ سخنگوي جنبش خلاص يمن با اشاره به سفر ناگهاني معاون وزير خارجه آمريكا به صنعا گفت: به دليل حضور مردم در صحنه و تاكيد آنها بر تحقق مطالبات انقلاب، آمريكا و عربستان قادر به اجراي طرح هاي خود در يمن نيستند.

 اسكندر شاهر روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تاكيد كرد كه طرفهاي سياسي كه ابتكار شوراي همكاري خليج فارس را در دستور كار قرار دادند، بايد مسووليت تعهدات و پيامدهاي آن را به عهده بگيرند.

وي گفت: انقلاب يمن تا سرنگوني رژيم صالح با همه اركان آن و نيز لغو تحت الحمايگي سعودي امريكايي بر يمن ادامه دارد.

شاهر تصريح كرد: دخالت خارجي در يمن مساله تازه اي نيست زيرا يمن از بيش از 30 سال تاكنون تحت قيمومت عربستان است.

وي افزود: دخالت مستقيم و جديدي كه اينك صورت گرفته است، همان ابتكار شوراي همكاري خليج فارس است كه از جانب مردم و انقلابيون يمن با مخالفت بسيار روبروست.

شاهر با تحسين و تمجيد از نقش حياتي زنان يمن در انقلاب و مشاركت سازنده آن ها در همه فعاليت هاي انقلابي، خاطرنشان كرد: شهر تعز شاهد تظاهرات ميليوني زنان براي تاكيد بر تداوم انقلاب و مخالفت با دخالت هاي خارجي است.

سخنگوي جنبش خلاص يمن اظهار داشت: واقعيت ها نشان مي دهد كه اين انقلاب همچنان ادامه دارد و براي سرنگوني رژيم علي عبدالله صالح و همه اركان آن و نيز لغو قيمومت عربستان و امريكا بر كشور بپا شده است.

شاهر گفت: جفري فلتمن معاون وزير خارجه آمريكا هم اينك در صنعا بسر مي برد زيرا نگران موفقيت انقلاب، به ثمر رسيدن آن و سرنگوني كامل رژيم صالح و نيز لغو تحت الحمايگي خارجي هستند بويژه كه مردم يمن اينك تجربه هاي بسياري در مقابله با دخالت بيگانگان به دست آورده اند.

جفري فلتمن ديپلمات ارشد آمريكايي در ماموريت خاورميانه اي خود به منظور ملاقات با مقامات ارشد دولت و فعالان يمن روز يكشنبه (6فروردين 91) عازم اين كشور شد.

سفر فلتمن در بحبوحه انتقال قدرت سياسي در يمن پس از استعفاي علي عبدالله صالح حاكم يمن انجام مي شود.

فرستاده سياسي آمريكا درسفرش به منطقه ،از روز يكشنبه تا چهارشنبه اين هفته را در صنعا پايتخت يمن بسر خواهد برد.

16:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها