در دیدار آذری جهرمی و ابراهیم جعفری مطرح شد؛

اعلام آمادگی ایران برای تقویت بخش ارتباطات عراق/ تلاش برای برگزاری موفق اربعین حسینی

اعلام آمادگی ایران برای تقویت بخش ارتباطات عراق/ تلاش برای برگزاری موفق اربعین حسینی
چهارشنبه 26 مهر 1396 - 13:55

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق، بر گسترش همکاری های دو جانبه در همه زمینه ها به ویژه بخش ارتباطات و تلاش برای هر چه موفق تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی علیه السلام در سال جاری تاکید کردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

دو طرف در این دیدار که امروز (چهارشنبه) در مقر وزارت خارجه عراق برگزار شد ضمن بررسی روابط دو جانبه، بر ضرورت تحکیم روابط در همه زمینه ها و تلاش برای هر چه موفق تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی تاکید کردند.
آذری جهرمی در این دیدار، بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی برای تبادل تجربیات در زمینه ارتباطات و مشارکت شرکت های ایرانی در روند تقویت بخش ارتباطات عراق تاکید کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان از طرف دولت و ملت ایران، پیروزی های بزرگ عراق در جنگ علیه تروریست های داعش را تبریک گفت.
وی بار دیگر بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از یکپارچگی و حاکمیت ملی عراق و ضرورت مقابله با عوامل بی ثباتی در این کشور و منطقه تاکید کرد وگفت: از دستاورد های عراق خوشحال هستیم و به همکاری های خود با این کشور برای مقابله با خطر مشترک تروریسم ادامه خواهیم داد.
آذری جهرمی افزود: این سفر با هدف اعلام آمادگی ایران برای تبادل تجربیات در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مشارکت شرکت های ایرانی در روند تقویت زیرساخت های عراق آنجام می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان از تلاش های وزارت خارجه و سایر دستگاه های اجرایی عراق در آسان سازی اقدامات مربوط به صدور ویزای زایران عتبات عالیات قدردانی و تاکید کرد: برای تقویت هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی(ع) و تامین خدمات و تسهیلات لازم برای زائران بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.

تقدیر وزیر خارجه عراق از حمایت های ایران
ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق نیز، با اشاره به عمق روابط تهران وبغداد و وجود منافع مشترک بسیار میان دو ملت از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق قدردانی کرد.
وزیر خارجه عراق افزود: ما برای تقویت روابط با ایران و ایجاد زمینه های بیشتر برای همکاری مشترک و مقابله با چالش های مشترک و منطقه ای تلاش خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، جعفری میزبانی زایران اربعین امام حسین علیه السلام را مایه مباهات عراق دانست وتاکید کرد که این کشور همه تلاش خود برای هر چه موفق تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی و رفع کاستی ها و موانع بکار خواهد بست.
وی همچنین افزود : کشور ما در شرایط کنونی، درگیر جنگ علیه تروریسم داعش با تلاشی همگانی از سوی عراقی هاست، همه جهان با یکپارچگی و حاکمیت ملی ما همراه است و اذعان دارد که عراق پیروزی های بزرگی را بدست آورده است که حتی کشور های بزرگ نیز در تحقق آن ناتوان هستند.
جعفری تاکید کرد که علت این موفقیت ها، وحدت مردم عراق و حمایت های کشورهای دوست بوده است.

پربیننده ترین خبرها