عراقچی و ریابکوف رویکرد ضد برجامی آمریکا را غیرمسئولانه و تنش‌زا خواندند

عراقچی و ریابکوف رویکرد ضد برجامی آمریکا را غیرمسئولانه و تنش‌زا خواندند
پنج‌شنبه 27 مهر 1396 - 14:36

عراقچی و ریابکوف معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه طی دیداری در مسکو رویکرد ضدبرجامی آمریکا را غیرمسئولانه و تنش‌زا خواندند.

العالم _ ایران / سیاسی

معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه طی دیداری در مسکو رویکرد ضدبرجامی آمریکا را غیرمسئولانه و تنش زا خواندند.

در نشست سید عباس عراقچی و سرگئی ریابکوف معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه که صبح پنجشنبه در ساختمان وزارت خارجه روسیه برگزار شد،ریابکوف گفت: تداوم مذاکرات ایران و روسیه بسیار ضروری است. متاسفانه شاهد رفتار غیرمسئولانه آمریکا هستیم که تاثیر مستقیم بر فرآیندها می گذارد و ایران و روسیه نمی توانند نسبت به آن بی تفاوت باشند.

وی افزود: امیدوارم با گفت وگوهای عمیق بتوانیم اقدام های مضر را دفع و همچنین درباره مسائل مربوط به امور جهانی و سازمان های بین المللی مذاکره کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین حضور هیات ایرانی در نشست بین المللی خلع سلاح هسته ای مسکو را ارزشمند خواند. 

به گزارش فارس به نقل از کانال تلگرام سفیر ایران در مسکو، عراقچی نیز در این مذاکرات با اشاره به سخنان ریابکوف مبنی بر رد رفتارهای ضدبرجامی واشنگتن، تاکید کرد: رویکردهای غیرمسئولانه دولت آمریکا وضعیت جدیدی برای برجام ایجاد کرده است.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: رفتار نادرست برجامی آمریکا جدید نیست و این کشور از ابتدای آغاز برجام در دولت گذشته و کنونی رفتاری مسئولانه نداشته است.

وی ادامه داد: برجام یک توافق دوجانبه بین ایران و آمریکا نیست، بلکه سندی بین المللی و مورد پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل است. 

عراقچی در پایان تاکید کرد: نباید اجازه داد که یک کشور بتواند برای جهان تصمیم بگیرد و فکر می کنم روسیه و ایران در این موضع مشترک هستند. 

معاون وزیر امور خارجه ایران صبح پنجشنبه برای مذاکره با همتای روس و همچنین شرکت در نشست بین المللی خلع سلاح هسته ای وارد مسکو شد. 

پربیننده ترین خبرها