اميد به حمايت عملي ازفلسطين درنشست بغداد

اميد به حمايت عملي ازفلسطين درنشست بغداد
پنج‌شنبه 10 فروردين 1391 - 07:47

تحليلگر فلسطيني با ابراز اميدواري به حمايت عملي از فلسطين در نشست سران عرب در بغداد تاكيد كرد كه اين نشست توازن منطقه اي جديدي را ايجاد خواهد كرد.

يحيي رباح كارشناس سياسي فلسطيني پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: عراق با توجه به جايگاهش نوعي توازن جديد را در منطقه بين نيروهاي موثر عربي، ايراني، تركي و همچنين قدرت هاي تصميم گيرنده در جهان ايجاد خواهد كرد.

وي با بيان اين كه مسائل جهان عرب در اجلاس امروز سران عرب در بغداد مورد بررسي قرار خواهد گرفت، ابراز اميدواري كرد كه مساله فلسطين از حمايت لازم در اين اجلاس برخوردار شود.

اما مردم فلسطين معتقدند اجلاس سران عرب در بغداد در سايه تجاوزگري و محاصره مداوم رژيم صهيونيستي عليه آنها با اجلاس هاي گذشته تفاوتي نخواهد داشت.

يك شهروند فلسطيني به خبرنگار العالم گفت: حكام عرب از زمان اشغال فلسطين همواره در اجلاس هاي متعدد سران عرب به حمايت عملي از فلسطين مبادرت نكرده اند و ما فقط شاهد سخنراني و صدور بيانيه و مصوبات آنها بوده ايم اما هيچ يك از اين مصوبات در حمايت از ملت فلسطين، جنبه اجرايي به خود نگرفته است.

شهروند ديگر فلسطيني خاطرنشان كرد: سرنوشت اجلاس بغداد نظير ساير اجلاس هاي گذشته خواهد بود و نمي توان به آن خوشبين بود و مردم غزه اميد خود را به هرگونه اجلاس سران عرب از دست داده اند.

وي تصريح كرد: درحالي كه ما تحت محاصره و وضعيت بسيار اندوه باري قرار داريم سران عرب به امور شخصي خود مشغولند و به وضعيت ملت فلسطين توجهي ندارند.

اجلاس سران عرب در حالي امروز (پنجشنبه 10فروردين) در بغداد پايتخت عراق برگزار مي شود كه نشست مقدماتي آن در سطح وزرا ديروز برگزار شد.
-28-21:38

پربیننده ترین خبرها