حمله به منازل و بازداشت فعالان در بحرین

حمله به منازل و بازداشت فعالان در بحرین
پنج‌شنبه 10 فروردين 1391 - 08:12

نيروهاي رژيم آل خليفه با پشتيباني اشغالگران سعودي به منازل مردم در مناطق مختلف بحرين يورش برده و ده ها تن را بازداشت کردند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نیروهای آل خلیفه با حمله به منطقه "السهله" 9 نفر را بازداشت کردند.

در منطقه البلاد القدیم نیز نیروهای آل خلیفه با پشتیبانی اشغالگران سعودی به چند منزل حمله کرده و 7 نفر را بازداشت کردند.

در منطقه بنی جمره هنگام یورش نظامیان آل خلیفه، مردم مقابل آنها ایستادند که در نتیجه آن درگیری هایی بین طرفین روی داد.

از سوی دیگر، ائتلاف چهاردهم فوریه مردم را به شرکت در تظاهرات عصر امروز دعوت کرد. هدف از این تظاهرات اعتراض به جنایات اشغالگران سعودی و تقدیم گل به خانواده شهید "هانی عبدالعزیز" اعلام شده است. هانی عبدالعزیز مارس سال گذشته به دست نیروهای سعودی به شهادت رسید.

جریان اسلامی "الوفاء" دیروز در بیانیه ای بازدید معاون سفیر آمریکا در بحرین از مجروحان نظامی رژیم آل خلیفه و نادیده گرفتن اقدامات سرکوبگرانه و جنایات این رژیم در حق مردم را بیانگر همدستی آمریکا در این جنایات دانست.

دیروز در منطقه بنی جمره مردم با شرکت در تظاهراتی، سیاستهای سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه با حمایت نیروهای سعودی را محکوم کردند.

در روستای "ابوصیبع" نیز دیروز تظاهراتی گسترده برای اعلام همبستگی با بازداشت شدگان مناطق "المعامیر" و "کرزکان" برگزار شد.

در منطقه کرزکان هم مردم در تظاهراتی خواستار  محاکمه و مجازات قاتلان مردم و در رأس آنها حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین شدند.

مردم جزیره ستره هم در تظاهرات دیروز درخواست کردند "عبدالهادی الخواجه" فعال سیاسی فورا آزاد شود. الخواجه از حدود 50 روز پیش در اعتصاب غذا به سر می برد.

 

سازمان بین المللی کار از رژیم آل خلیفه خواست گزارش نهایی خود را درخصوص پرونده افرادی که به دلیل شرکت در اعتراضهای مسالمت آمیز از کار اخراج شده اند، ارایه دهد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها