با هدف جاسوسی از آب‌های ایران...

ادامه مذاکره برای فروش زیردریایی‌های آلمانی به صهیونیست‌ها

ادامه مذاکره برای فروش زیردریایی‌های آلمانی به صهیونیست‌ها
شنبه 29 مهر 1396 - 00:09

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کردند مذاکرات تل آویو با برلین بر سر فروش سه فروند زیردریایی به اسرائیل از سر گرفته شد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، مقامات صهیونیست اظهار داشتند، پس از سه ماه تعلیق در مذاکره بر سر فروش سه زیردریایی نظامی آلمانی به اسرائیل، گفت و گو میان دو طرف از سر گرفته شد.

بر اساس این گزارش، ماه ژوئیه گذشته و پس از آن که چند مسئول اسرائیلی در ارتباط با این قرارداد، به اتهام فساد و پول شویی بازداشت شدند، برلین امضای قرارداد فروش زیردریایی های دلفین را از گروه صنعتی تیسن گروپ به تعویق انداخت.

به گفته مسئولان اسرائیلی، تحقیق در مورد این پرونده، که نام چند مقام امنیتی اسرائیلی و چند تن از کارکنان محلی شرکت تیسن گروپ در آن دیده می شود، همچنان ادامه دارد.

در همین حال، یک مقام اسرائیلی، که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: مقامات آلمانی موافقت خود را با امضای قرارداد اعلام کردند.

به گفته این مقام اسرائیلی، آلمان خواستار آن شده بود تا مسئولان اسرائیلی دخیل در پرونده پیش از امضای قرارداد برکنار شوند.

از سوی دیگر، یوآوْ گالانت، وزیر مسکن اسرائیل در حساب کاربری خود در توییتر از موافقت آلمان با فروش زیردریایی ها استقبال کرد. به گفته این وزیر اسرائیلی، با خرید این سه فروند زیردریایی، تا 10 سال آینده شمار زیردریایی های جدید اسرائیل به شش فروند خواهد رسید.

این در حالی است که آلمان اعلام کرد هنوز این قرارداد به امضا نرسیده است. یک سخنگوی دولت آلمان به خبرگزاری فرانسه گفت: مذاکرات تازه ای در این خصوص آغاز کرده ایم، اما هنوز هیچ توافقی نهایی نشده است.

به گفته کارشناسان نظامی خارجی، زیردریایی هایی که قرار است آلمان به اسرائیل تحویل دهد، از امکان نصب موشک های هسته ای برخوردار بوده و ماموریت آن ها را پیش از هر چیزی، جاسوسی در سواحل ایران و در صورت بروز جنگ هسته ای میان دو طرف، حمله به مواضع مورد نظر تشکیل می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها