نیروهای عراقی 44 حلقه چاه نفت را تحت کنترل گرفتند

نیروهای عراقی 44 حلقه چاه نفت را تحت کنترل گرفتند
شنبه 29 مهر 1396 - 06:34

مقامات امنیتی عراق اعلام کردند، در پی خروج نیروهای موسوم به پیشمرگه از استان شمالی نینوا، نیروهای امنیتی این کشور 44 حلقه چاه نفت را در اینگونه مناطق تحت مناقشه به کنترل خود در آوردند.

 

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری شینهوا از بغداد به نقل از مقامات مرکز فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق، نیروهای نظامی این کشور با استقرار در شهرک زمار در 60 کیلومتری شمال غرب موصل مرکز استان نینوا 44 حلقه چاه نفت را در مناطق نفت خیز عین زاله و بوتما Butma در کنترل خود گرفتند.
این در حالی است که نیروهای نظامی عراقی بامداد جمعه با استقرار در شهرک التون کوپری در 40 کیلومتری شمال کرکوک پس از درگیری با نیروهای موسوم به پیشمرگه توانستند کنترل کامل این شهرک را در اختیار  بگیرند.
این شهرک راهبردی بین کرکوک و اربیل مرکز منطقه ای کردها قرار دارد.
پیشروی در استان نینوا و التون کوپری در حالی انجام می شود که چند روز پیش  نیروهای نظامی عراق تاسیسات، مناطق و لوله های نفتی استان نفت خیز کرکوک و دیگر مناطق تحت مناطق خارج از منطقه کردنشین را دوباره به کنترل خود در آوردند.
حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده نیروهای مشترک نظامی عراق دوشنبه گذشته به نیروهای نظامی بغداد فرمان ورود به استان نفت خیز کرکوک را شمال عراق  صادر کرد.
همچنین برگزاری همه پرسی جنجالی برسر استقلال منطقه کردستان و مناطق تحت مناقشه، سبب تشدید تنش های بغداد و منطقه کردستان شده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها