هفته تربیت بدنی و افسر وظیفه شناس!

هفته تربیت بدنی و افسر وظیفه شناس!
شنبه 29 مهر 1396 - 14:11

روز جمعه (28 مهر ماه 1396) مصادف بود با هفته تربیت بدنی که همواره نهادهای متولی از جمله وزارت ورزش و نهادهای مردمی به این مناسبت تلاش می کنند تا به تبلیغ و تشویق مردم برای روی آوردن به ورزش همگانی بپردازند.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

معمولا آخرهفته ها عده ای از دوستداران ورزش همگانی درتهران به توچال می روند تا پس از یک هفته کار و خستگی از هیاهوی شهر، در هوای پاک کوهستان نفسی تازه کنند و با پیاده روی و کوهپیمایی به این ورزش مفرح و سودمند همت بگمارند.

اما حکایت جمعه ای که گذشت و از قضا سومین روز از هفته تربیت بدنی بود، عجیب و تاثر برانگیز است. ساعت 9 و 40 دقیقه صبح پس ازحدود سه ساعت پیاده روی در ارتفاعات توچال به سوی بلوار دانشجو رهسپار شدم و با کمال تعجب افسر وظیفه شناسی! را دیدم که داشت تمام خودروهای پارک شده در وسط این بلوار را جریمه می کرد.

خودروهای کوهپیمایانی که به دلیل ازدحام و استقبال مردم از هفته تربیت بدنی و پر شدن پارکینگ توچال و حتی قسمت های تعیین شده در بلوار و خیابان های اطراف، به ناچار هر جایی که می شد، پارک شده بودند تا راکبان آن بتوانند به کوهپیمایی و ورزش همگانی بپردازند.

به افسر وظیفه شناس نزدیک شدم و علت جریمه مردمی که هفته تربیت بدنی را پاس داشته و به ورزش همگانی روی آورده بودند، جویا شدم و این که این افراد سزاوار تحسین و تشویق هستند نه جریمه، پاسخ داد که "ازمافوق خود دستوردارم و بر حسب وظیفه کار خود را انجام می دهم و کاری به مسایل ورزش و هفته سلامت و این حرف ها ندارم".

بله او در واقع وظیفه خود را انجام می داد ولی بدون این که خود و مافوق وی متوجه باشند، بجای خدمت به مردم وحرکت درمسیر صحیح که دولت با صرف هزینه، مردم را به سوی ورزش همگانی دراین هفته هدایت کرده است، اقدامی مغایر و ناصحیح انجام می دادند که به جای تشویق به تنبیه مبادرت می کردند.

اهمیت ورزش همگانی تا بدانجا است که در هفته تربیت بدنی (26 مهرماه تا دوم آبان ماه) برنامه های مختلفی برای توسعه ورزش از جمله مشارکت هیات های بزرگ ورزشی درکوهپیمایی ها، رایگان کردن مجموعه های ورزشی دولتی برای استفاده عموم، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، برگزاری همایش ورزش صبحگاهی و ... در سراسر کشور و استان های مختلف تدارک دیده شده است تا از جامعه ای سالم تر و با نشاط تر برخوردار شویم.

بی شک توسعه و گسترش ورزش بین آحاد مردم نقش کلیدی درتامین سلامت جسمی و روحی جامعه دارد و شایسته است که همه متولیان امر نسبت به این مساله توجیه شوند تا به جای انجام وظیفه درمسیر دستیابی به این رسالت، ندانسته موانع و مشکل ایجاد نکنند.

 

امضا

شهروند خبرنگار

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها