به مناسبت روز زمين برگزار مي شود

راهپيمايي حمايت از قدس در لبنان

 راهپيمايي حمايت از قدس در لبنان
جمعه 11 فروردين 1391 - 08:45

عبدالملك سكريه مسئول اطلاع رساني راهپيمائي جهاني قدس در لبنان گفت: همه مقدمات برگزاري راهپيمائي روز زمين در لبنان فراهم شده است و امروز (جمعه) روزي بزرگ و شايسته شأن و منزلت فلسطين، قدس و روز زمين خواهد بود.

سكريه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: راهپيمائي هاي روز جهاني حمايت از قدس در لبنان با حضور حاميان ملت فلسطين از 64 كشور در پنج قاره جهان برگزار خواهد شد.
 
وي گفت: راهپيمائي هاي روز جهاني حمايت از قدس از نخستين ساعات بامداد امروز در مناطق شمالي و جنوبي ، بقاع و بيروت به سوي منطقه "قلعه شقيف" نزديك مرزهاي فلسطين اشغالي آغاز شده است.
 
سكريه خاطرنشان كرد: منطقه قلعه شقيف در دهه هاي هفتاد و هشتاد پايگاه مقاومت فلسطين و لبنان بود . منطقه قلعه شقيف سال 1982 صحنه قهرماني هاي اعضاي مقاومت بود اعضاي مقاومت تا آخرين قطره خون خود ايستادگي كردند و شهادت را بر تسليم در برابر رژيم صهيونيستي ترجيح دادند.
 
وي افزود: آنچه راهپيمائي جهاني قدس امسال را متمايز مي كند اين است كه جوامع مدني فلسطين و ديگر كشورهاي عربي سال گذشته ملت ها را به برگزاري راهپيمائي جهاني قدس فراخواندند و عنوان  "حق بازگشت" را براي راهپيمائي انتخاب كردند ولي امسال جامعه جهاني ، آزاديخواهان جهان و حاميان خارجي ملت فلسطين ملت ها را به برگزاري راهپيمائي جهاني قدس فراخوانده اند.
 
سكريه گفت: اهميت راهپيمائي روز جهاني قدس به تعداد شركت كنندگان در آن نيست بلكه به پيامي است كه به جهانيان خواهد رساند.
 
وي تصريح كرد: حدود 7 تا 10 هزار نفر در لبنان در راهپيمائي روز جهاني قدس حضور خواهند يافت.
    
SM-29-18:40 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها