آیا خودکشی 2 دختر با بازی نهنگ آبی در ارتباط است؟

آیا خودکشی 2 دختر با بازی نهنگ آبی در ارتباط است؟
دوشنبه 1 آبان 1396 - 08:41

در حالی که فرمانده انتظامی استان اصفهان با قطعیت از اقدام به خودکشی دختران اصفهانی تحت تأثیر نهنگ آبی خبر می‌دهد، رئیس پلیس فتای استان این مسأله را تأیید نمی‌کند.

العالم- ایران

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با «ایران» اظهارداشت: پرونده اقدام به خودکشی دو دخترنوجوان ابتدا در اختیار پلیس آگاهی استان بود و بعد از آن برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا ارسال شد. با این حال ما به‌عنوان پلیس فتا نمی‌توانیم تا زمان انجام تحقیقات تکمیلی و تخصصی اظهارنظر دقیقی داشته باشیم و ارتباط این افراد با بازی نهنگ آبی را تأیید کنیم.

وی در ادامه افزود:گویا اعلام شده که دو دختر نوجوان پیش از اقدام به خودکشی پیامی را ضبط کرده‌اند و در آنجا علت خودکشی‌شان را تحت تأثیر بازی نهنگ آبی عنوان کرده‌اند. اما این ظاهر ماجراست و ما به‌عنوان پلیس فتا تا بررسی دقیق و رسیدن به مستندات کافی نمی‌توانیم با قاطعیت اعلام کنیم علت خودکشی این دختران بازی نهنگ آبی بوده است.

از سرهنگ مرتضوی پرسیدیم: «آیا بازی نهنگ آبی در ایران قربانی می‌گیرد و آیا سرورهای این بازی در ایران قابل کنترل نیست؟» که وی جواب داد: به طور قانونی کاربران نمی‌توانند در کشور ما این بازی را انجام دهند اما کاربرانی هستند که با به‌کارگیری «وی پی ان » از طریق راه‌های غیرقانونی به سراغ چنین بازی‌های خشن یا سایت‌های پوچ‌گرا می‌روند. از این‌رو ما باید بررسی دقیق تری از این پرونده داشته باشیم تا بتوانیم با قطعیت علت حادثه را اعلام کنیم.

وی در خصوص زمان لازم برای بررسی ابعاد این پرونده از سوی پلیس فتا گفت: حداقل 24 ساعت زمان نیاز داریم تا علت اقدام به خودکشی 2 دختر اصفهانی را اعلام کنیم.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها