ایران و آفریقای جنوبی روابط سیاسی و اقتصادی خود را گسترش می دهند

ایران و آفریقای جنوبی روابط سیاسی و اقتصادی خود را گسترش می دهند
دوشنبه 1 آبان 1396 - 12:56

وزیران خارجه ایران و آفریقای جنوبی طی دیدار خود در پرتوریا پایتخت این کشور بر گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

دیدار محمد جواد ظریف با خانم ماشابانه همتای آفریقای جنوبی وی روز دوشنبه پس از برگزاری مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی در محل وزارت خارجه این کشور در پرتوریا انجام شد.
وزیر امور خارجه ایران عصر یکشنبه برای شرکت در سیزدهمین کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی، مجمع تجاری دو کشور و دیدار با مقامات این کشور وارد پرتوریا شد.
بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۴ صادرات ایران به آفریقای جنوبی هشت میلیون و ۴۰۰ هزار دلار ثبت شد و این رقم در چهار ماه نخست 1395 با رشد ۷۰ درصدی به رقم ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار افزایش یافت.
مهم ترین اقلام صادراتی ایران به آفریقای جنوبی محصولات پتروشیمی، قیر، نفت، کاشی و سرامیک، خرما، ترانسفورماتور برق، انواع کف ‌پوشها و فرش دستبافت، پسته، روغن صنعتی و غیره است.
بر اساس اعلام دست اندرکاران تجاری دو کشور ظرفیت های صادراتی ایران به آفریقای جنوبی بسیار بیشتر از ارقام کنونی است و باید با فراهم کردن زیرساخت های تجارت بین ۲ کشور از قبیل روابط بانکی، خط کشتیرانی و پرواز مستقیم و همچنین بازاریابی محصولات ایرانی، به سرعت صادرات به این کشور را افزایش داد.
به گزارش ایرنا، جمهوری آفریقای جنوبی در جنوب آفریقا و در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند قرار دارد.
این کشور با کشورهای نامیبیا، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک، سوازیلند و لسوتو همسایه است و در حقیقت لسوتو را در درون خود جای داده است.
آفریقای جنوبی کشور تنها کشور در جهان است که دارای سه پایتخت متفاوت است. قوه مجریه در پرتوریا، قوه مقننه (پارلمان) در کیپ تاون و قوه قضائیه در بلوم فونتین قرار دارد و پرجمعیت‌ترین شهر آن ژوهانسبورگ است.
آفریقای جنوبی دارای دو شورای ملی استان‌ها (یا مجلس اعیان) با ۹۰ عضو و مجمع ملی آفریقای جنوبی (یا مجلس عوام) با ۴۰۰ عضو است.

همچنین؛ مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی با حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر صنایع آفریقای جنوبی و مدیران شرکت های دو کشور برگزار شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها