سلب اعتماد نمايندگان از الجنزوري

اختلاف پارلمان ونظاميان مصر بر سر دولت

 اختلاف پارلمان ونظاميان مصر بر سر دولت
شنبه 12 فروردين 1391 - 09:40

قاهرة (العالم)- در حالي كه اكثريت نمايندگان مجلس مصر خواهان بركناري دولت كمال الجنزوري (نخست وزير انتصابي شوراي نظامي) به دليل بي كفايتي هستند، شوراي نظامي همچنان از اين دولت حمايت مي كند.

"جمال نصار" عضو كنگره حزب آزادي و عدالت مصر شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: عملكرد دولت كمال الجنزوري در سطح بسيار پاييني است كه موجب شده است اكثريت نمايندگان مجلس اعتماد خود را از دولت پس بگيرند.

نصار اظهار داشت: بهتر است شوراي نظامي به جاي الجنزوري اكثريت پارلماني را مسئول تشكيل دولت آتي كند.

عضو كنگره حزب آزادي و عدالت مصر افزود: عملكرد دولت الجنزوري بسيار ضعيف است در حالي كه مردم در رنج هستند و برخي تلاش مي كنند بحران هاي حياتي براي مصر به وجود بياورند.

نصار اظهار داشت: مسائل و بحرانهاي امنيتي نيز مردم مصر را به زحمت انداخته است.

وي گفت: مجلس نيز همواره تلاش كرده است با استفاده از تمام ظرفيت از جمله با نوزده كميته خود با دولت و شوراي نظامي مذاكره كند اما تا كنون فايده اي نداشته است و مردم مصر در اين بين فقط زيان مي بينند.

نصار افزود: مجلس با انتخابات آزاد و سالم شكل گرفته و اعضاي آن نماينده واقعي مردم مصر هستند و طبيعتا نمايندگان بايد به مردم پناه ببرند زيرا مردم در پايان دوره مجلس خواهند گفت كه پارلمان اقدامي براي آنها نكرده است.

وي تصريح كرد: بر اساس قانون اساسي، شوراي نظامي تنها تصميم گيرنده در خصوص استعفاي دولت است و همه شواهد نيز دال براين است كه اين شورا اصرار بر حفظ دولت كمال الجنزوري دارد و اين مساله اوضاع را بحراني تر مي كند.

نصار افزود: همه مردم مصر با سياست هاي دولت مخالفند و اين مسائل موجب شده است تا اكثر نمايندگان مجلس اعتماد خود را از دولت الجنزوري پس بگيرند اما متاسفانه شوراي نظامي مانعي بر سر راه تحقق اين هدف است.

وي تاكيد كرد: نمي توان حوادث جاري ميان مجلس مصر و شوراي نظامي را درگيري توصيف كرد زيرا همگان خواهان ثبات مصر هستند.

SM-30-18:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها