دشواري هاي عنان در ماموريت دمشق

قطر و عربستان درسوريه مانع تراشي مي كنند

 قطر و عربستان درسوريه مانع تراشي مي كنند
يکشنبه 13 فروردين 1391 - 06:23

دمشق (العالم) ـ نويسنده و تحليلگر سياسي سوريه، گفت: مأموريت كوفي عنان در زمينه اقناع برخي از كشورهاي عربي از جمله قطر و عربستان به پايان دادن به حمايت از گروه هاي مسلح در سوريه با مشكلات بزرگي مواجه است.

احمد صوان روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: مأموريت كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه يعني اقناع قطر، عربستان و امريكا كه به عنوان حامي گروه هاي مسلح و تروريست در سوريه به شمار مي آيند، بسيار دشوار است.

اين نويسنده سوري افزود: برخي از كشورهاي عربي تلاش مي كنند تا گفتگوهاي سياسي در سوريه را با مشكل مواجه كنند و كوفي عنان بايد با تجربه خود با اين موضوع برخورد كند و از همه ابزارها و توانايي هايش براي تحت فشار گذاشتن اين كشورها جهت پايان دادن به حمايت هايشان از گروه هاي مسلح استفاده كند.

صوان با تأكيد بر اين كه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس خواستار دستيابي به راه حل سياسي در سوريه نيستند، گفت: اين كشورها از طريق عربستان و قطر در پي پيچيده كردن امور در سوريه هستند و مي خواهند با هدايت گروه هاي مسلح و تروريستي، سوريه را به حالتي از آشوب برنامه ريزي شده سوق دهند.

اين تحليلگر سياسي سوري جنايت هاي گروه هاي تروريستي از جمله ربودن شهروندان، تهديد و ارعاب مردم، حمله به ساختمان هاي دولتي و تبليغ ناكارآمدي راه حل سياسي و دخالت خارجي در سوريه را محكوم كرد.

Swh -03-12-06

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها