در پی توفان سهمگین در لان صورت گرفت؛

ابراز همدردی ایران با دولت و مردم ژاپن

ابراز همدردی ایران با دولت و مردم ژاپن
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 12:07

وزارت امور خارجه ایران در پی توفان سهمگین در لان با دولت و مردم ژاپن همدردی کرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از تلفات و خسارات ناشی از توفان سهمیگن لان در ژاپن با دولت، مردم و خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

توفان سهمگین 'لان' که از روز یکشنبه در ژاپن شدت گرفته است، تاکنون باعث کشته شدن 23 نفر و زخمی شدن 87 نفر دیگر شده است.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری 'ان. اچ. کی' ژاپن، این بیست و نهمین توفانی است که در سال جاری میلادی ژاپن را در هم می کوبد.

 

شدت توفان به حدی بود که شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد فعالیت همه کارخانه های ساخت خودرو در سراسر ژاپن را روز دوشنبه تعطیل کرده است.

 

توفان در مسیر خود از شهر توکیو نیز عبور کرد و در بسیاری از نقاط مرکزی، شرقی و غربی این کشور باعث رانش زمین و بارش سنگین شد و خساراتی به منازل مسکونی وارد و صدها پرواز را لغو کرد.

 

سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرده که در برخی از بخش های مناطق غربی ژاپن در 48 ساعت گذشته بیش از 800 میلیمتر باران باریده و سیل در برخی از خیابان ها جاری شده است.

 

بر اثر لغو شدن پروازها در نقاط مختلف ژاپن نزدیک به سه هزار مسافر در فرودگاه های این کشور در دو روز گذشته سرگردان شده اند.

 

گزارش های رسانه ای حاکی است که 70 هزار نفر از مردم بخصوص در مناطق مرکزی و شرقی در حال تخلیه منازل خود بر اساس توصیه های امنیتی هستند.

 

همزمان به 5 هزار نفر دستور داده شده است که باید خانه های خود را به دلیل وزش توفان سهمگین 'لان' که بادهای آن بین 150 تا 250 کیلومتر در ساعت سرعت دارد، تخلیه کنند.

دهها پرواز در مناطق مختلف سراسر ژاپن در روزهای یکشنبه و دوشنبه لغو شده است و دولت خواستار آن شده است که مردم راهی پناهگاه ها شوند.

 

در بخش های جنوبی و غربی ژاپن هم به دلیل وزش توفان بیش از 300 پرواز لغو و شمار زیادی از خدمات ریلی قطع شده است.

 

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به همه سازمان های امدادرسانی و نجات دستور داده است کمک های فوری را در اختیار مردم قرار دهند تا توفان تلفات سنگینی به بار نیاورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها