سفیر جدید صربستان در دیدار با امیرعبداللهیان:

صربستان آماده توسعه مناسبات با تهران است

صربستان آماده توسعه مناسبات با تهران است
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 18:24

سفیر جدید صربستان در دیدار با امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل از آمادگی پارلمان کشورش برای استقبال از رییس مجلس شورای اسلامی و توسعه مناسبات با ایران خبر داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با دراگان تو دو رویچ سفیر جدید صربستان در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به روابط سیاسی و پارلمانی دو کشور بر گسترش مناسبات بازرگانی، اقتصادی و بانکی تأکید کرد.

دستیار ویژه رئیس در امور بین الملل مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: کمیسیون‌های تخصصی در مجلس شورای اسلامی آمادگی اقدامات لازم در خصوص مصوبات قانونی و حوزه‌های نظارتی جهت سرعت بخشیدن به تعاملات در روابط میان دو کشور را دارند.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران‌های منطقه عنوان کرد: تلاش‌های هدایت شده ای با مداخلات خارجی برای بالکانیزه کردن منطقه وجود دارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، سفر هفته آینده رئیس گروه دوستی- پارلمانی ایران به صربستان را گامی در راستای تقویت مناسبات موجود خواند و بر دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی از رئیس پارلمان صربستان برای سفر دو جانبه به تهران تأکید کرد.

صربستان آماده استقبال از لاریجانی و توسعه مناسبات با ایران

دراگان تو دو رویچ سفیر صربستان ضمن اشاره به فعالیت‌های خود در توسعه مناسبات سیاسی، فرهنگی، تجاری و پارلمانی دو کشور گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران در نبرد با تروریسم حمایت می‌کنیم و می‌دانیم که ایران به‌هیچ‌عنوان حامی تروریست‌ها نیست و در واقع ایران، خود هدف تروریست‌هاست.

وی افزود: پارلمان صربستان آماده استقبال از رئیس مجلس شورای اسلامی و توسعه مناسبات دو کشور است.

دراگان تو دو رویچ ضمن ابراز خرسندی از تعاملات میان دو کشور اظهار داشت: ایران کشوری مهم و در اولویت سیاست خارجی صربستان است.

سفیر جدید صربستان در تهران تروریسم و خطر تجزیه منطقه را از عوامل تهدید صلح و امنیت جهانی خواند.

پربیننده ترین خبرها