عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس:

تركيه از تسليح مخالفان سوريه بپرهيزد

تركيه از تسليح مخالفان سوريه بپرهيزد
دوشنبه 14 فروردين 1391 - 09:31

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، تركيه را از مسلح كردن مخالفان در سوريه برحذر داشت و افزود: ضربه زدن به سوريه كه حامي مقاومت است، حمايت از صهيونيست ها به شمار مي رود.

محمد كريم عابدي يكشنبه شب با حضور در استوديوي شبكه خبري العالم با اشاره به اين كه مردم تركيه با حضور نيروهاي آمريكايي در پايگاه انجرليك در خاك اين كشور مخالفند، از استقرار سامانه موشكي واشنگتن در تركيه انتقاد كرد.

عابدي با هشدار در باره اين كه صهيونيست ها در صدد ايجاد پايگاه هايي در شمال عراق هستند، تاكيد كرد كه اين مساله به نفع تركيه نيست و ما از تركيه مي خواهيم به منافع ايران كه به صهيونيست ها اجازه نخواهد داد پايگاه هايي در شمال عراق احداث كنند، احترام بگذارد. 

برگزاری اجلاس بغداد موفقیتی برای عراق 

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: اجلاس پنجشنبه (10فروردين) سران عرب در بغداد موفقيتي براي عراق بعد از بيرون راندن اشغالگران از خاك اين كشور به شمار مي رود.

ضعف اتحاديه عرب
 
عابدي خاطرنشان كرد: اتحاديه عرب به علت سلطه عربستان و قطر بر تصميم گيري عربي در حالت ضعف و سستي قرار گرفته است.

وي افزود: اين وضعيت اختلافات بزرگي ميان كشورهاي عضو شوراي همكاري و اتحاديه عرب به ويژه بعد از دخالت نظامي سعودي در بحرين و اقدام عربستان و قطر به مسلح كردن برخي از طرفهاي مخالف در سوريه به وجود آورده است. 

ملت هاي اسلامي حامي سوريه

عابدي اظهار داشت: نظام سوريه اوضاع اين كشور را در كنترل دارد و از حمايت مردمي برخوردار است درهمين حال رياست عراق بر اتحاديه عرب در دوره كنوني دستاوردي براي ملت هاي منطقه به ويژه سوريه محسوب مي شود.

وي تاكيد كرد كه ملت هاي عرب هم اكنون خواهان ايستادگي و پايداري در برابر رژيم صهيونيستي و پاسخ به تجاوزات آن عليه فلسطيني ها و ملت هاي منطقه هستند و در اين ميان حاكمان وابسته بازنده خواهند بود.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: ملت هاي عرب از سوريه و موضع آن در پشتيباني از مقاومت حمايت مي كنند و ملت و رهبري ايران نيز از ملت سوريه و حكومت آن در بحران كنوني و همچنين از تلاش آنان براي بازپس گيري سرزمين اشغالي خود در جولان حمايت مي كنند.

وجود مخرب پايگاه هاي آمريكايي در منطقه

عابدي تاكيد كرد كه بعد از انقلاب هاي عربي و بيداري اسلامي صورت گرفته در منطقه دليلي براي ماندن نيروهاي آمريكايي و پايگاههاي آنها در بحرين، قطر، عربستان و ديگر كشورها وجود ندارد و تصميم گيري در اين زمينه به عهده ملتها است. 

وي درباره سفر اخير رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه به ايران و ديدار وي با رهبر معظم انقلاب اسلامي در شهر مقدس مشهد، گفت: رهبر معظم انقلاب بر موضع ايران در مخالفت قاطعانه با طرح هاي غربي عليه سوريه يا هر كشور ديگري در منطقه تاكيد كردند و از تركيه خواستند تابع سياست آمريكا نباشد. 

عابدي دولت آمريكا را به فريبكاري سياسي در رابطه با مسائل منطقه مانند ايران، سوريه و فلسطين به منظور بدست آوردن آراي لابي هاي صهيونيستي در آمريكا در انتخابات رياست جمهوري آتي متهم كرد. 

ادامه بيداري اسلامي و انزجار از اسلام آمريكايي

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه انقلاب هاي مردمي در خاورميانه انقلاب هاي واقعي است، اظهار داشت: ملت هاي عرب امروز خواستار بازگشت به اسلام ناب محمدي (ص) هستند نه اسلام آمريكايي و نمي خواهند تابع نظام هاي مزدور باشند.

عابدي پيش بيني كرد كه حركت مردمي در اردن و ديگر كشورهاي عربي همانند تونس، مصر و يمن رخ دهد.

وي افزود: هدف از توطئه غربي ـ عربي كه امروز عليه سوريه صورت مي گيرد، منحرف كردن نگاه ها از انقلاب هاي عربي و خواسته هاي مشروع و برحق ملتها است.

عابدي با انتقاد از تلاش عربستان براي افزايش ميزان توليد نفت خود به منظور جبران عرضه نفت ايران در صورت اعمال تحريم از سوي غرب، گفت: آمريكا نخواهد توانست نظام هاي هم پيمان خود را در منطقه نجات دهد و مي داند كه ملت ها به آن اجازه نخواهند داد به آساني به نفت آنها دست پيدا كند.

احتمال بستن تنگه هرمز همچنان مطرح است 

وي هشدار داد كه اگر دشمنان بخواهند ايران را بيشتر تحت فشار قرار دهند تنگه هرمز نيز به روي آنها بسته خواهد شد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي افزود: طرح هاي آمريكا در منطقه در دهه اخير چه در عراق يا افغانستان ، يمن و بحرين و ديگر كشورها با شكست مواجه شده است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها