جنايتكاران رژيم بحرين بايد محاكمه شوند

جنايتكاران رژيم بحرين بايد محاكمه شوند
دوشنبه 14 فروردين 1391 - 15:08

يك حقوقدان بحريني تاكيد كرد كه اقدامات حقوقي و قانوني ادامه خواهد يافت تا بتوانيم از طريق سازمان هاي بين المللي ناقضان حقوق بشر و كساني كه دستاني آلوده به خون مردم بيگناه بحرين داشته اند را محاكمه كنيم.

"يوسف المحافظه" دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم آل خليفه هر كس را كه از سركوبگري هاي آن انتقاد مي كند ، بازداشت مي كند.

المحافظه گفت: رژيم بحرين همچنين هر شهروندي را كه از حق تحصن ، تجمع يا تظاهرات مسالمت آميز استفاده مي كند، بازداشت ، شكنجه و سرانجام در دادگاه هاي نظامي محاكمه مي كند.

اين حقوقدان بحريني افزود: در حال حاضر صدها تن از شهروندان بحريني در زندان هاي اين رژيم به سر مي برند و علت بازداشت آن ها شركت در تظاهرات مسالمت آميز است.

المحافظه تاكيد كرد: رژيم آل خليفه حتي شماري از افراد را به سبب ابراز عقيده و شركت در تظاهرات به 25 سال زندان محكوم كرده است كه از ميان آن ها مي توان به عبدالهادي الخواجه اشاره كرد.

الخواجه در حال حاضر پنجاه و چهارمين روز اعتصاب غذاي خود در زندان را مي گذراند.

حقوقدان بحريني، تنها گناه مردم بحرين را مطالبه آزادي و حقوق قانوني و درخواست آنها براي تشكيل حكومتي دموكراتيك دانست و گفت: مردم به سبب اين خواسته ها ، آماج سركوب و ظلم آل خليفه قرار گرفته اند.

وي تصريح كرد: رژيم بحرين بايد بداند كه اقدامات و فعاليت هاي حقوقي و تظاهرات و راهپيمايي هاي مردمي همچنان ادامه خواهد يافت و هر قدر هم كه سركوب مردم تداوم داشته باشد، اين روند متوقف نخواهد شد.

المحافظه گفت: صداي ملت مظلوم بحرين و موارد نقض حقوق بشر در اين كشور به گوش همه سازمان هاي حقوقي و رسانه اي در خارج از كشور رسيده است و اين امر به سبب تلاش هاي فعالان حقوقي داخل و خارج از بحرين ميسر شده است كه با وجود بايكوت خبري و رسانه اي، صداي مردم را به سازمان هاي بين المللي رسانده اند.

وي افزود: اقدامات فعالان حقوقي بحرين در شرايطي صورت مي گيرد كه رژيم آل خليفه اجازه نمي دهد نمايندگان سازمان هاي حقوق بشر وارد بحرين شوند.

المحافظه گفت: به فعاليت هاي قانوني و حقوقي ادامه خواهيم داد تا وقتي كه بتوانيم از طريق سازمان هاي بين المللي همه عاملان شكنجه و كشتار مردم بحرين را به دادگاه ها بكشانيم هر چند رژيم آل خليفه براي جلادان و قاتلان مردم بحرين مصونيت قائل شده است.

1 - 18:00

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها